هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

مراحل اورهال دیزل ژنراتور

تعمیرات اساسی یا Overhaul دیزل ژنراتور، در واقع عملی است که قبل از رسیدن دستگاه به یک حالت معین از آسیب جدی ، شکست یا خرابی در آن تعمیرات تخصصی انجام می‏گیرد. زمانی که برنامه استفاده از دیزل ژنراتور در طول دوران بکارگیری برای سازمان مشخص باشد، می‏توان بازسازی یا اورهال ، را یک فعالیت قابل پیش‏ بینی دانست.  در واقع اورهال نقش پیشگیری از آسیب جدی دستگاه را ایفاء می‏کند.

اورهال به معنی تعمیرات کامل کوچکترین و یا بزرگترین قطعات و لوازم مکانیکی ، الکتریکی ، الکترونیکی و کنترلی در دیزل ژنراتور ها می‌باشد. بنابراین مهم است مراحل اورهال دیزل ژنراتور را بدانیم.

در ابتدای کار قبل از انجام هر کاری بهتر است، یک نرم افزار مخصوص جهت امر کنترل پروژه تعمیرات اساسی انتخاب گردد تا بتوانیم امر اورهال رو به نحو احسن پیش ببریم.

در پروژه هایی که با حجم فعالیت پایین هستند و دوره زمانی کوتاه مدت دارند ، می توانیم  تمام امور پروژه را در محیطی مانند نرم افزار اکسل و .. طراحی و اجرا کنید.

  • برنامه ریزی بر اساس ساختار هر دستگاه بوده ، به این معنی که کلیه تعمیرات مورد نیاز یک دستگاه شامل (مکانیک ، برق ، الکترونیک و کنترل) شناسایی شده و برنامه ریزی شود.
  • طی جلساتی مشترک با حضور سرپرستان ومهندسین واحدهای تولید ، تعمیرات و بازرسان فنی ، اولویت بندی و زمانبندی فعالیت های تعمیرات اساسی (اورهال) انجام می گردد.
  • گروه های کاری و مهندسین متخصص شناسایی و براساس گروه ها برنامه ریزی برای پیشبرد مرحله ای کار انجام گردد.
  • مواد و متریال مورد نیاز برآورد شده و پروسه خرید و تامین می بایست، زیر نظر مهندسین مختصص پیش از اجرای کار پیگیری گردد ، دلیل بر اینکه تشخیص کیفیت لوازم جانبی دیزل ژنراتو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.
  • برنامه تعمیرات اساسی باید با تمرکز بسیار بالایی انجام گیرد و نباید درگیر جزئیات و مسایل حاشیه ای صنعتی که در برخی واحد  ها مشاهده میشود  از هدف اصلی دور شود، چون در این صورت اورهال مناسب و قابل قبولی نخواهیم داشت.
  • برای هر فعالیت تعمیر و یا سرویس ، در زمان تعمیرات اساسی دستورکار صادر گردد و پس از انجام به تایید بازرسی فنی و تولید به عنوان تحویل گیرنده کار برسد.
  • بر اساس ماهیت برنامه، حجم فعالیت و زمانبندی، در دوره زمانی مشخص ، درصد پیشرفت فعالیت ثبت گردد و نمودارهای مقایسه ای پروژه کارشناسی و کنترل شود.

جهت درخواست قطعات یدکی دیزل ژنراتور همین حالا اقدام کنید.

فواید تعمیرات اساسی

مراحل اورهال دیزل ژنراتور شامل المان هایی از جمله تعیین زمان مناسب پس از کار کرد ساعات مشخص دیزل ژنراتور انجام تعمیرات اساسی ،تعیین فعالیت های پیش اورهال، تعیین فعالیت های تعمیرات اساسی، برنامه ریزی مرحله ای ، دقیق و جزء به جزء ، مشخص بودن ساعات کارکرد ، بودجه ریزی اصولی و مدیریت مالی ، مدیریت پیمانکاران ، مهندسین و پیش بینی شرایط بحرانی و ساز کار گریز از بحران می باشد.

مدیریت صحیح و بموقع تعمیرات اساسی منجر به افزایش قابلیت اطمینان و بهره وری، افزایش راندمان، کاهش چشمگیر هزینه های انجام تعمیرات اساسی اورهال ، کاهش حوادث ایمنی و محیط زیستی در سازمان و یا محیط صنعتی می شود.

در بیشتر از صنایع عظیم و مادر ، حتی صنایع بزرگ و به نام ، مدیریت تعمیرات اساسی بدون اینکه سازمان از آن اطلاعی داشته باشد .

به شیوه نادرست و غیر کارآمدی صورت میپذیرد و این امر نه تنها هزینه ها و زمان انجام اورهال را افزایش می دهد که باعث حوادث ایمنی ،محیط زیستی و مشکلاتی از قبیل آن نیز می گردد.

از دیگر عواملی که در تعمیرات اساسی موجب ایرادات فنی و دوباره کاری میشود ، عدم برنامه ریزی و مستند سازی های متناسب و هدفمند فعالیت ها ، انتخاب نادرست متخصصین ،پیش از تعمیرات اساسی و همچنین استفاده از تجربه های بدست آمده از پروژه های قبلی است.

حال که با مراحل اورهال دیزل ژنراتورها بیشتر آشنا شدید همین حالا فکر تعمیر اساسی دیزل ژنراتور خود باشید.

نوشته های مشابه

مراحل نگهداری از دیزل ژنراتور

جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت