هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

دیاگ دیزل ژنراتور

معرفی واحد کنترل الکترونیکی (ECU)

واحد کنترل الکترونیکی، (Electronic Control Unit)  نوعی کامپیوتر است که این کنترلر الکترونیکی دارای تعدادی ورودی و خروجی است. که در بخش ورودی این کامپیوتر سنسور هایی که روی قسمت های مختلف موتور اعم از سنسور های دما و فشار را خوانده و طبق برنامه ای که در موتور تنظیم شده خروجی های این کامپیوتر که آن را ECU  یا ECM می نامند ، تحریک شده و می تواند بخش های مختلفی مانند: سرعت موتور، میزان سوخت مصرفی یا پاشش ، زمان پاشش و بخش های مختلف را کنترل نماید.

حال وقتی مشکل جدی توسط سنسور ها احساس شود موتور توسط این واحد کنترلی خاموش می‌شود .

برای آشنایی در مورد اورهال دیزل ژنراتور و مراحل آن مقالات زیر را مطالعه کنید.

انواع حالات اورهال دیزل ژنراتور

مراحل اورهال دیزل ژنراتور

مزایای استفاده از واحد کنترل الکترونیکی موتور دیزل ژنراتور

  • نمایش دادن  پارامتر های مختلف موتور به صورت کللی ، جهت تغییرات و کنترل سریع سرعت موتور به صورت الکترونیکی
  • تشخیص دقیق و به موقع خطا های مختلف موتور توسط سنسور های تعبیه شده روی موتور و ثبت خطای بوجود آمده
  •  اتصال به برد های کنترل مختلف جهت ارسال پارامتر های موتور و اطلاعات موتور به برد های کنترل جهت کارکرد سنکرون و با دیگر برد های موجود
  • قابلیت اتصال به دیاگ برای تشخیص و خواندن عیب های مختلف روی موتور، تاریخچه و ساعت کارکرد موتور و تنظیم پارامتر های کاری موتور را نشان می دهد

معایب واحد های کنترل موتور :

  • دارای قیمت به مراتب بالاتری نسبت به گاورنر های مکانیکی
  • دارای ساختار داخلی و پیچیدگی بیشتر و همچنین سیم کشی بیشتر نسبت به گاورنر های مکانیکی
  • برای تنظیم پارامتر ها نیاز به نرم افزار خاص خود  می باشد که اغلب اوقات می تواند استفاده از آن محدود به فروشنده یا شرکت ارائه کننده این نرم افزارباشد

معرفی دیاگ دیزل ژنراتور:

همان‌طور که گفته شده است واحد کنترل موتور دیزل ژنراتور یا همان ECU پارامتر های مختلف موتور را تشخیص داده و در خود ذخیره می‌کند و ممکن است به دلایل مختلف که تعریف شده است اجازه ندهد موتور روشن شود یا موتور را حین کار خاموش کند یا موتور نتواند به سرعت مورد نظر برسد در این موارد نیاز داریم تا  متناسب با مدل موتور به ECU  متصل شود و اطلاعات موتور تشخیص داده و تنظیمات مورد نیاز روی ECU  انجام گیرد .

فرم درخواست قطعات یدکی دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی

چه عواملی باعث توسعه دیاگ در صنعت دیزل ژنراتور شده است؟

برای ثابت نگه داشتن فرکانس برق خروجی از ژنراتور و عدم آسیب رساندن به مصرف کننده ها ضروری است که دور موتور دیزل ژنراتور همیشه در مقدار مشخصی که تعریف شده است ، ثابت نگه داشته شود.

شاید بتوان این نکته مهم را یکی از بزرگترین وجه تمایز موتور های دیزل مخصوص تولید توان الکتریکی با موتور های دیزل صنایع دیگر همچون ماشین آلات شمرد.

این امر نیاز به دقت بسیار بالا در اندازه گیری پارامتر های مختلف دیزل ژنراتور تغییر آنی میزان سوخت و …. برای تثبیت دور موتور و جلوگیری از نوسان بوجود آمده در شرایط مختلف بارگیری دارد.

امروزه استفاده از بردهای الکترونیکی به خصوص برروی انواع موتورهای دیزل جهت کاربری دیزل ژنراتور ها بسیار گسترش یافته و سبب بهبود پارامتر های جریان و توان خروجی ژنراتور ها شده است.

مدیریت دقیق تر بر زمان های سوخت رسانی ویا پاشش سوخت، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیطی، بالا رفتن قدرت و سرعت تطبیق پذیری ژنراتور با تغییر بار مصرفی (Load Acceptance) و … از جمله فاکتورهای حیاتی و مثبت استفاده از مدارها و بردهای کنترلی امروزی می باشد. کلیه این دستورات و تنظیمات در موتور دیزل بر عهدهECU (Electric Control Unit) می باشد ECU ها امروزه به دلایلی گه ذکر شد کاربرد بسیار گسترده ای بر روی دیزل ژنراتور ها پیدا کرده اند.

با گسترش  ECU بر روی انواع دیزل ژنراتور ها نیاز به دستگاه های دیاگ بیش از پیش و به صورت ضروری احساس می گردد.

جهت دیاگ موتور دیزل نیاز به سخت افزار و نرم افزارهای مخصوص به خود می باشد. که نمایندگان رسمی و معتبر دارای دستگاه دیاگ دیزل ژنراتور می باشند.

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت