هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

تعمیر پمپ دیزل ژنراتور

پمپ انژکتور دیزل ژنراتور پرکینز یکی از اصلی ترین قطعات دیزل می باشد.

و به این دلیل که قادر است تمامی نیازهای سوخت رسانی دیزل را در تمامی شرایط موجود برای موتور پاسخگو باشد،پمپ دیزل ژنراتور به قلب دیزل معروف است.

پمپ تزریق سوخت یک قطعه مهندسی مهم و بسیار پیچیده است. هر یک کالیبره می شوند تا فقط مقدار مناسب سوخت را از طریق انژکتور به داخل محفظه احتراق هدایت کنند. این پمپاژ صرفا جهت سوخت به محفظه احتراق ، حداکثر توان خروجی دیزل ژنراتور و راندمان بهینه سوخت را تضمین می کند. اگرچه پیچیدگی آنها تعویض قطعات جداگانه را سخت تر می کند ، اما تعویض بصورت کلی در جای خود نسبتاً راحت تر  است.

 

تعمیر پمپ انژکتور دیزل پرکینز

وظایف پمپ انژکتور دیزل ژنراتور پرکینز :

۱ – تنظیم لحظه شروع تزریق کردن سوخت

۲ – سنجش مدت زمان تزریق کردن سوخت

۳ – ارسال سوخت نسبتا زیاد برای حالت استارت (راه اندازی)

۴ – به وجود آوردن فشار لازم برای توزیع سوخت در هوای فشردۀ محفظه احتراق

۵ – اندازه گیری و ارسال مقدار سوخت مورد نیاز موتور بر حسب بار وارده بر آن

نوشته های مشابه

میزان هوای مورد نیاز که جهت احتراق یک گرم سوخت نیاز است حدود ۳۲ گرم می باشد. وزن یک دسی متر مکعب هوا معادل ۳ / ۱ گرم است. بنابراین هر گرم سوخت تقریبا به حدود ۶ / ۲۴ لیتر هوا نیاز دارد.

از این رو برای یک لیتر هوا باید ۰٫۰۴ گرم سوخت که معادل ۵۰ میلی متر مکعب می باشد  به موتور تزریق گردد. فرض کنیم که حجم یک سیلندر یک لیتر است در این سیلندر باید ۵۰ میلیمتر مکعب گازوئیل تزریق شود .

پمپ انژکتور دیزل ژنراتور قابلیت فراهم کردن این سوخت را با دقت بالا می تواند تامین کند. باید در نظر گرفت که در دور کم موتور مقدار سوخت به یک به شش تا یک به هشت مقدار کامل می رسد یعنی حدود یک بر صدو بیست تا یک بر صدو شصت سانتی متر مکعب در هر ضربه تقسیم می گردد .

روش عملکرد پمپ انژکتور دیزل ژنراتور پرکینز

در کلیه ی پمپ های انژکتور با دو روش می توان تغییرات اندازه سوخت موتور دیزل ژنراتور را کنترل نمود.

۱ -کورس پیستون ثابت باشد ولی تغییرات کورس تحویل سوخت متناسب با چرخش پیستون است .

۲ – کورس پیستون متغیر می باشد .

روش اول معمول ترین روش می باشد.

برای هر سیلندر موتور یک واحد پمپ کننده وجود دارد. چرخ دنده میل لنگ عامل اصلی حرکت دهنده میل بادامک پمپ انژکتور می باشد. در موتورهای دیزل چهار زمانه سرعت میل بادامک پمپ انژکتور ۱/۲ سرعت میل لنگ ودر موتور های دوزمانه با آن برابراست .

بین محرک پمپ و موتور قطعه اتصال دهنده ای به کار میبرند که کوپلینگ نام دارد. کوپلینگ باید دارای دقت زیادی باشد تا هماهنگی لازم بین حرکت پیستون وشروع تزریق ایجاد گردد. به همین دلیل در دیزل، چرخ دنده مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ تسمه یا چرخ زنجیر دقت مورد نیاز را برای انجام این کار ندارند . میل بادامک به تایپت حرکت خطی میدهد و تایپت پیستون را در بارل تا نقطه ۀمرگ بالا بلند می کند و پس از چرخش میل بادامک و عبور میل بادامک از زیر تایپت فنر پلانجر را تا نقطۀ مرگ پائین هدایت می کند.

فرم درخواست قطعات یدکی دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت