هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

تعمیر استارت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها از اجزای بسیار زیاد و متنوع و حساسی تشکیل شده اند. تقریبا هر دیزل ژنراتور دو برابر یک موتور دیزل (موتور خودرو سنگین) دارای قطعات و پیچیدگی اجزا و ساختار می باشد.

این موضوع هم به خاطر وجود دیزل متصل به موتور دیزل است. یکی از مهمترین قسمت هایی که در دیزل ژنراتور دچار خرابی شده و نیاز به عیب یابی و تعمیر دارد، استارت دیزل می باشد. در ادامه به مشکلات این قطعه و روش های تعمیر استارت دیزل ژنراتور بیشتر می پردازیم.
وقتی که استارت به هیچ عنوان کار نمیکند و با فشار دادن شاسی استارت هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهد معمولا موارد زیر ممکن است اتفاق افتاده باشد:

  1. قسمت انتهایی سوئیچ استارت دچار ایراد شده است.
  2. اتمام شارژ باتری ها یا اتمام عمر باتری
  3. مشکل در بست نگه دارنده باتری
  4. اشکال و ایراد در رله فرمان استارت دیزل ژنراتور
  5. ایراد در اتومات استارت دیزل ژنراتور
  6. ارتباط بین زغال و کلکتور قطع است
  7. اتصال کوتاه یا شکستگی قطعات داخلی استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور پرکینز Perkins

 

برای آشنایی در مورد اورهال دیزل ژنراتور و مراحل آن مقالات زیر را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

تعمیر استارت دیزل ژنراتور پرکینز

استارت دیزل ژنراتور پرکینز وسیله ای است که جهت چرخش (میل لنگ) موتور احتراق داخلی به کار رفته میشود تا بتواند عملکرد کار موتور را تحت قدرت خود استارت کند. استارترها می توانند بصورت برقی ، پنوماتیک یا هیدرولیکی باشند.

در مورد موتورهای دیزل زنراتور های بسیار بزرگ ، استارت حتی می تواند بصورت یک موتور احتراق داخلی دیگر باشد.

موتورهای احتراق داخلی ، سیستم های فیدبک هستند که پس از استارت ، برای عملکرد وابسته به سیکل های احتراقی قبل می باشد و از آنها میتوان فیدبک گرفت.

در یک موتور چهار زمانه،  سومین تکانه انرژی  از سوخت را رها می کند و ضربه چهارم (اگزوز) را نیرو می بخشد و همچنین دو ضربه اول (ورودی ، فشرده سازی) چرخه بعدی همین ضربات و همچنین قدرت بار خارجی موتور را به تشکیل میدهد.

برای استارت چرخه اول در آغاز هر بخش خاص ، دو ضربه اول باید به صورتی دیگر از خود موتور تولید شوند. موتور استارتر برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد و پس از شروع کار موتور نیاز نمی باشند.

فرم درخواست قطعات یدکی دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی

تاریخ

پیش از ظهور استارت های موتور ، موتورها با روش های مختلفی که الان مورد استفاده قرار نمیگیرند از جمله فنرهای بادی ، سیلندر باروت و تکنیک های انسانی مانند دستگیره میل لنگ استارت می شدند.

از روش میل لنگ دستی معمولاً برای استارت موتورها استفاده می شد اما دشوار و بسیار خطرناک بود. بدلیل اینکه رفتار یک موتور در هنگام استارت کار همیشه قابل پیش بینی نیست.

موتور حتی می تواند به عقب برگردد و باعث چرخش ناگهانی معکوس شود. در صورت ضربات برگشتی ، چرخش معکوس موتور می تواند ناگهان استارت را درگیر کند.

و  این امر باعث می شود میل لنگ به صورت غیرعادی و تند و تیز حرکت کند و احتمالاً به اپراتور آسیب برساند. حتی اگر میل لنگ ها مکانیسم واژگون شدن داشتند ، با استارت موتور ، دسته محور می تواند به همراه میل لنگ شروع به چرخش کند و به طور بالقوه به فردی که موتور را خاموش می کند برخورد کند و باعث آسیب میشود.

یکی از اهداف و جنبه های این اختراع در این واقعیت وجود دارد که یک موتور نسبتاً کوچک ، با ولتاژ و جریان بالاتر از آنچه که برای کار مداوم نیازمند است ،می تواند انرژی کافی را برای شروع کار به میل لنگ موتور ارائه دهد. در ولتاژ و میزان جریان مورد نیاز ، چنین موتوری در چند دقیقه کار مداوم از بین می رود ،اما در چند ثانیه مورد نیاز برای استارت موتور مشکلی نیست. استارت برای نخستین بار توسط Cadillac در مدل های تولید سال ۱۹۱۲ نصب شد.

این استارت ها همچنین هنگامی که موتور کار می کرد به عنوان ژنراتور کار می کردند ، مفهومی که اکنون در خودروهای هیبریدی در حال احیا می باشد.

نمودار موتور استارت دیزل ژنراتور پرکینز

موتور استارت برقی یا موتور میل لنگ معمولی ترین نوع مورد استفاده در موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی کوچک است. موتور استارتر مدرن یا یک آهنربای دائم یا یک موتور الکتریکی با جریان مستقیم میباشد که جدیدا مورد استفاده قرار میگیرد.

که یک سلونوئید استارت (شبیه به رله) نصب شده روی آن وجود دارد. هنگامی که منبع تغذیه DC از باتری روشن شده بر روی سلونوئید قرار گرفته باشد ، معمولاً از طریق یک کلید سوئیچ (“سوئیچ احتراق”) ، سلونوئید اهرمی را درگیر می کند که پین درایو روی درایو استارت باعث ایجاد فشار می شود.

 

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت