هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

انواع دیزل ژنراتور:

در واقع دیزل ژنراتور ترکیب موتور دیزل و ژنراتور میباشد که در مواقع ضطراری تولید برق میکند. انواع دیزل ژنراتور ها میتوانند از نظر سوخت، کوپله، تعداد فاز و … دارای مدل های مختلفی داشته باشند.

انواع دیزل ژنراتور از نظر کوپله:

دیزل ژنراتور کوپله شده ایران:

همانطور که میدانید دیزل ژنراتور ساخته شده از یک موتور دیزل ، یک ژنراتور و متعلقات کامل آن همچون: شاسی، تابلو برق، باک سوخت، سیستم خنک کننده و غیره هستند  میباشد.که برای تولید برق باید این قطعات به هم متصل گردیده. به هم متصل کردن این قطعات کوپله کردن میگویند. ا اگر قطعات به صورت مجزا وارد کشورمان شود و عملیات کوپله کاری در ایران صورت گیرد به آن دیزل ژنراتور کوپله ایران گویند.

دیزل ژنراتور کوپله شده فابریک: 

گر عملیات کوپله کاری در خارج از ایران انجام شود و دستگاه به صورت کامل وارد گردد به آن کوپله فابریک گویند.

انواع دیزل ژنراتور از نظر سوخت:

دیزل ژنراتورها جهت تولید برق نیاز به سوخت دارند ، که این سوخت مصرفی گاز، بنزین و یا گازوئیل میباشد. دیزل ژنرارتور در توان های پایین و زیر ۱۰ کاوا که اصلاحا به آنها موتور برق گفته میشود بنزینی یا گازی میباشند.

ولی دیزل ژنراتورهای بالای ۱۰ کاوا به دلیل ارزان بودن و در دست بودن گازوئیل ، گازوئیلی ساخته میشوند.

انواع دیزل ژنراتور از نظر تعداد فاز:

دیزل ژنراتورها میتوانند به صورت تک فاز و یا سه فاز تولید گردند.

از دیزل ژنراتورهای تکفاز برای مصارف خانگی، فروشگاهای کوچک، سوپرمارکت ها و .. که نیاز به برق ۲۲۰ ولت دارند استفاده میگردد.

از  دیزل ژنراتور سه فاز برای کارخانه ها، هتل ها، بیمارستان ها و …. که احتیاج به برق ۳۸۰ ولت دارند استفاده میگردد.

انواع دیزل ژنراتور از نظر مدت زمان و میزان تامین برق مورد نیاز

دیزل ژنراتور دائمی

این ژنراتورها برای مشاغل و مکان‌هایی که از برق شهری دور میباشند و نمی‌توانند از برق شهری استفاده نمایند ، استفاده میگردد.

دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتورهای اضطراری ممکن است برای مدت طولانی در حالت آماده به کار باشد. بیشترین کاربرد این ژنراتورها در مراکز بهداشتی درمانی همچون بیمارستان ها، کارخانه ها، مراکز اداری و… می‌باشد.

دیزل ژنراتور پایه 

این ژنراتورها قادر به تولید بارهای مختلف در مدت زمان طولانی میباشند و تفاوت این ژنراتورها با ژنراتورهای دائمی در این است که دائما کار نمی کنند اما قادر هستند برای مدت طولانی تری نسبت به انواع دیزل ژنراتور اضطراری، برق مورد نیاز را تامین کنند.

دیزل ژنراتور ساخت کشورهای مختلف

مورد بعدی که میتوان دیزل ژنراتورها را بر اساس آن دسته بندی نمود، کشور سازنده آنها میباشد.

دیزل ژنراتور های پرفروش در بازار جهانی دیزل ژنراتور ولوو ساخت اروپا، دیزل ژنراتور استامفورد و دیزل ژنراتور کامینز ساخت انگلیس، دیزل ژنراتور بادوین ساخت چین، دیزل ژنراتور موتور سازان ساخت ایرانو   دیزل ژنراتور تلک ساخت چین و … میباشند .

راهنمای خرید دیزل ژنراتور:

خرید دیزل ژنراتور یک موضوع بسیار مهم و تخصصی میباشد. که در هنگام خرید نیاز به افراد متخصص و یا کسب اطلاعات کافی در این زمینه دارید.

اگر متقاضی خرید دستگاه دیزل ژنراتور برای شرکت، کارخانه، منزل و … میباشد، قطعا و بدون شک این دغدغه را خواهید داشت که چه توان ، چه برندی در بازار انتخاب نمایید.

ما به شما کمک میکنیم بهترین دیزل ژنراتور را متناسب با نیاز خود انتخاب نموده و خریداری نمایید. کافی است با مشاورین دیزل صنعت تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت