هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

راهنمای خرید دیزل ژنراتور

هنگام خرید دیزل ژنراتور سوالی در ذهن همه ایجاد میشود که چه مواردی در انتخاب دیزل ژنراتور تاثیر گذار میباشد.بنابراین در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه خرید دیزل ژنراتور آشنا کنیم.

مصرف کل کارخانه

برای بهتر انتخاب کردن ژنراتور ، کارفرما باید کل توان مصرفی واحد صنعتی خود را در اختیار شرکت قرار دهد تا دیزل ژنراتور مورد نظر خود را با مشاوره ی کارشناسان فنی انتخاب نماید.

بررسی میزان قدرت و توان مورد نیاز

قبل از خرید دیزل ژنراتور باید بدانید که نیاز تولید برق با توجه به نوع ماشین و یا محل کسب و کار خود، چقدر است و در واقع باید این نیاز را محاسبه کنید.

این مرحله خیلی مهم است، زیرا این محاسبه به شما در انتخاب یک ژنراتور ایده ال جهت تولید برق مورد نیاز کمک می‌کند.
به عنوان مثال یک مغازه کوچک در حدود ۶۰۰۰ وات انرژی نیاز دارد.
باید بدانید که اساس تولید ژنراتورها، توان تولید آنهاست و این میزان توان است که تعیین کننده کارکرد چند لامپ و یا دیگر دستگاه‌های برقی می‌باشد.
کیفیت و قدرت این توان بیان کننده این است که دستگاه با چه عملکردی و چقدر خوب کار خواهند کرد. برای این بررسی دو راهکار پیش روی خود دارید:

    • خودتان توان مصرفی مورد نیاز را بررسی کنید.

      برای بررسی این مورد می‌توانید از مواردی که نمی‌خواهید در زمان قطع شدن برق از کار بیفتند، لیستی تهیه نموده و میزان برق مصرفی آنها را هم جمع کرده تا در نهایت بتوانید به توان مورد نیاز خود دست یابید.

    • از متخصصین دیزل صنعت کمک بگیرید.

      شما می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر و آسودگی خیال خود این کار را همراه با متخصصین فنی دیزل صنعت انجام دهید.

نوع سوخت ژنراتور

خرید ژنراتور دیزلی بهتر است یا ژنراتور گازی؟ برای پاسخ دادن این سوال در ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیا امکان تهیه گاز به اندازه کافی را دارید و یا خیر.

نوع ژنراتور انتخاب شده بسته به سوختی می باشد که به راحتی در دسترس کارفرما قرار می گیرد (گازوئیل یا گاز).

ارتفاع سطح دریا

ارتفاع از سطح دریا موقعیت مکانی واحد صنعتی میباشد که در توان خروجی ژنراتور اهمیت دارد. کارفرما باید برای خریداری دیزل ژنراتور این ارتفاع را در اختیار فروشنده قرار دهد.

نوع مصرف

کارفرما باید نوع مصرف واحد صنعتی خود را که اعم از اهمی، سلفی یا خازنی را بیان نماید، تا بسته به نوع مصرف آن دیزل ژنراتور انتخاب شود.

سنکرون شدن با شبکه

سنکرون شدن با شبکه زمانی اهمیت دارد که ژنراتور در مدار باشد. پس از وصل برق شهری واحد صنعتی با سنکرون شدن ژنراتور با شبکه، قطعی در مدار رخ نمی دهد.

سنکرون شدن به دو صورت انجام می گیرد.

که نوع اول با چشمک می باشد، که در این صورت پس از وصل برق شهری و برای خارج شدن ژنراتور از مدار باید برق واحد صنعتی قطع شود تا ژنراتور بتواند از مدار خارج گردد.

حالت دوم سنکرون شدن حالتی می باشد که پس از پایان قطعی شبکه ژنراتور برای خارج شدن از مدار نیاز به قطع برق شهر ندارد و بدون قطعی،ژنراتور از مدار خارج می شود که به این حالت سنکرون بدون چشمک گفته می شود.

مجهز بودن واحد صنعتی به بانک خازنی

در صورت مجهز بودن واحد صنعتی به بانک خازنی امکان سنکرون شدن وجود ندارد.

ضریب توان واحد صنعتی

ضریب توان موجود واحد صنعتی در توان خروجی دیزل ژنراتور موثر می باشد که کارفرما باید برای انتخاب هر چه بهتر ژنراتور در هنگام خرید آن را در نظر داشته باشد.

محل جاگذاری ژنراتور

محلی که ژنراتور در آن جایگذاری می شود باید محلی تمیز، مسقف و بدون گرد و غبار باشد. که این عوامل در عمر مفید دیزل ژنراتور موثر می باشند. باید محل جاگذاری دیزل ژنراتور طبق دستور کارشناسان فنی شرکت در هنگام خرید دیزل ژنراتور انتخاب می شود.

جهت وزش باد

برای خنک کاری هرچه بهتر دیزل ژنراتور و شوتینگ هوای گرم باید کارفرما از جهت وزش باد منطقه مطلع باشد. که جایگذاری دیزل ژنراتور خریداری شده مطابق آن قرار گیرد.

حالت کاری دیزل ژنراتور

کارفرما بسته به نیاز واحد صنعتی خود باید در نظر داشته باشد که از لحاظ مصرفی و خاموشی شبکه به چه نوع مصرف نیاز دارد .

که در این شرایط ژنراتور ها در سه حالت قرار می گیرند.

حالت اول ژنراتور به صورت کار لحظه ای می تواند با تمام توان در مدار قرار گیرد.

حالت دوم حالتی است که ژنراتور در ساعات مشخص در مدار باشد که با توان نزدیک به ۹۰ درصد تنظیمی کار می کند.

و حالت سوم حالت دائم کار می باشد که ژنراتور می تواند به صورت دائمی در مدار قرار می گیرد. که با توان ۸۰-۷۰ درصد تنظیمی کار می کند.

ژنراتور تک فاز یا سه فاز

ژنراتور دارای دو نوع برق تولیدی تک فاز و سه فاز می‌باشد. ژنراتورهای تک فاز ۲۲۰ ولتی میباشند که در واقع همان میزان مصرف برق مورد استفاده در منازل است. این نوع ژنراتورها بیشتر برای مشاغل کوچک و منازل مناسب است.
ولی تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی از برق سه فاز استفاده میکنند، که از ۳۵۰ ولت نیز بیشتر می باشد.
مطالعه بیشتر : دیزل ژنراتور سه فاز

آیا ژنراتور انتخابی باید کانوپی داشته باشد؟

کانوپی دیزل ژنراتور سبب کاهش صدای دستگاه میگردد. ژنراتورها معمولا سر و صدای زیادی دارند.
حالا پاسخ این سوال که آیا باید برای خرید کانوپی هزینه کنید یا خیر، به این موضوع بستگی دارد که ژنراتور شما در چه مکانی  قرار است نصب شود.

در صورتی که شما ژنراتور را در فضایی همچون مزرعه قرار می‌دهید و جایگاه آن در حدی دور است که صدای ژنراتور را نمی‌شنوید، دیگر به کانوپی نیازی نخواهید داشت. ولی در غیر این صورت اگر صدای این دستگاه سبب آزار شما می‌شود، یهتر است حتما نوع کانوپی دار را تهیه نمایید.

میزان بودجه

برنامه ریزی بودجه برای هر نوع تجارتی دارای اهمیت بالایی بوده و برنامه درست در این زمینه سبب کارآمد شدن هزینه‌ها میشود. به همین منظور شما باید به صورتی بودجه خود را برنامه ریزی نمایید که با خرید ژنراتور و هزینه‌های پشتیبانی آن، بتوانید به راحتی و بدون دردسر مانع از بروز مشکلات قطع برق گردید.
در واقع تعیین بودجه یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور است.

توجه به ویژگی‌های دستگاه

همواره برای خرید یک محصول باید به ویژگی‌های آن توجه شود. این ویژگی‌ها در زمان خرید ژنراتور، مواردی از جمله خنک کننده اتوماتیک، تنظیم ولتاژ اتوماتیک، خاموش شدن خودکار، سوئیچ انتقال و … می‌باشند. همچنین قبل از خرید باید اطمینان لازم را از ویژگی‌های ایمنی دستگاه مورد نظر خود به دست آورید. در این باره کارشناسان ما به خوبی شما را راهنمایی خواهند نمود.

توجه به خدمات جانبی

در کنار خرید ژنراتور، شما چه گارانتی، ضمانت، لوازم جانبی و خدمات دیگری را به دست خواهید آورد. به عنوان مثال سیم برق، کوپلینگ، سوئیچ انتقال و .. از جمله مواردی میباشند که به عنوان خدمات جانبی در کنار خرید دستگاه شما قرار می‌گیرند. همچنین هزینه نصب و نگهداری را باید در نظر داشت، زیرا این کار هزینه ای جدا از خرید ژنراتور به همراه دارد.

 

دانلود راهنمای انتخاب دیزل ژنراتور

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

5 دیدگاه در راهنمای خرید دیزل ژنراتور

  1. پینگ بک: نحوه محاسبه و تبدیل کاوا به کیلووات | KW to KVA | دیزل صنعت

  2. پینگ بک: دیزل ژنراتور سه فاز چیست؟ | قیمت ژنراتور سه فاز | دیزل صنعت

  3. پینگ بک: چاه ارت و تجهیزات آن - انواع چاه ارت

  4. پینگ بک: معرفی دیزل ژنراتور کامینز استمفورد به همراه جدول مشخصات | دیزل صنعت

  5. پینگ بک: آموزش سنکرون کردن دیزل ژنراتور ها با برق شهر - دیزل صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت