دیزل ژنراتور سه فاز چیست؟

دیزل ژنراتور ها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکنند.در واقع ژنراتور دیزلی ترکیبی از یک موتور دیزلی و یک آلترناتور است که از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده میشود.انرژی الکتریکی تولید شده در دیزل ژنراتور ها به دو صورت تک فاز و سه فاز تقسیم بندی میشوند،دیزل ژنراتور های تک فاز در توان های کمتر کاربرد دارند اما در توان های بزرگتر برای مصارف مراکز صنعتی و تجاری از دیزل ژنراتور سه فاز بکار میبرند.

چرا از دیزل ژنراتور استفاده می کنیم؟

امروزه یکی از مشکلات اساسی که واحد های صنعتی، تجاری و حتی مراکز درمانی با آن سر و کار دارند و باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری شده است، قطعی برق است.

اما روش هایی وجود دارد که می توانیم در هنگام قطعی، برق مورد نیاز مجموعه را تأمین کنیم، یکی از این روش ها استفاده از دیزل ژنراتور های سه فاز میباشد.

در کارخانجات یا مراکز تجاری و تفریحی با توجه به اینکه میزان برق مورد نیاز بیشتر است، استفاده از دیزل ژنراتور های سه فاز به صرفه می باشد.

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور؟

در انتخاب دیزل زنراتور سه فاز برای مجموعه مورد نیاز، اولین موردی که باید بررسی شود، میزان دیماند مصرفی مجموعه می باشد که با توجه به ان می توانیم دیزل ژنراتور سه فاز مناسب را انتخاب کنیم.

دیزل ژنراتور های سه فاز در انواع بدنه ها و توان های تولیدی طبقه بندی می شوند که با توجه به شرایط محیطی، نحوه کارکرد بصورت اضطراری و دائم کار بودن آن انتخاب می شوند.

نوشته های مشابه

اجزای دیزل ژنراتور سه فاز؟

دیزل ژنراتور سه فاز از ۲ بخش موتور دیزل و آلترناتور تشکیل می شوند ، که  موتور وظیفه تولید توان مکانیکی و آلترناتور تبدیل توان مکانیکی به الکتریکی را انجام می دهد. در بخش موتور انواع فیلتر ها برای روغن و گازوئیل وجود دارد که برای هر کدام سنسور جداگانه نیز به کار رفته است.

از بخش های دیگر دیزل ژنراتور های سه فاز می توان به وجود رادیاتور و اگزوز اشاره کرد که وظیفه رادیاتور خنک کاری موتور می باشد.

 مزایای استفاده از دیزل ژنراتور؟

همانگونه که در بخش اول اشاره شده است، دیزل ژنراتور های سه فازی می توانند بخشی از دیماند کارخانه یا کل مصرف برق مجموعه را تأمین بکند که باعث افزاش قابلیت اطمینان یا جبرا سازی نوسانات ولتاژ شبکه را انجام دهند.

نحوه راه اندازی دیزل ژنراتور ها؟

دیزل ژنراتور ها را می توانیم بصورت دستی، ATS و سنکرون با شبکه در سطح ولتاژ فشار ضعیف و فشار متوسط راه اندازی بکنیم. دیزل ژنراتور ها سطح ولتاژ ۴۰۰ ولت تولید می کنند که برای تبدیل به سطح ولتاز فشار متوسط از ترانسفورماتور ها استفاده می کنند.

راه اندازی به صورت سنکرون با شبکه بدین صورت می باشد که هنگامی که برق شبکه قطع می شود، برد کنترلی دیزل ژنراتور دستور استارت دیزل را می دهد و هنگام برگشت برق شبکهف بصورت سنکرون با شبکه کار میکند تا وقتی که برق شبکه ثابت و به حالت پایدار رسید، برد کنترلی دستور قطع دیزل ژنراتور را می دهد و در این حالت مجموعه هنگام برگشت برق شبکه قطعی نخواهد داشت و بدون چشمک خواهد بود.

 محل نصب دیزل ژنراتور های سه فاز؟

دیزل ژنراتور ها باید در یک مکان سر پوشیده و با فونداسیون مخصوص و جدا از فونداسیون ساختمان قرار بگیرند، البته در مجموعه هایی که امکان تجهیز اتاقک وجود ندارد از کانوپی های مخصوص محیط استفاده می کنند که این کانوپی ها هم باعث کاهش صدای دیزل ژنراتور ها می شوند و هم از ورود گرد و غبار به دستگاه جلوگیری می کنند.

نوشته های مشابه

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

2 دیدگاه در دیزل ژنراتور سه فاز

  1. پینگ بک: راهنمای خرید دیزل ژنراتور | نحوه انتخاب دیزل ژنراتور | دیزل صنعت

  2. پینگ بک: معرفی دیزل ژنراتور کامینز استمفورد به همراه جدول مشخصات | دیزل صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت