هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

ژنراتور دائم کار

به ژنراتورهایی که در نبود برق و بدون وقفه برق بدون نوسان تولید میکنند ژنراتور دائم کار گفته میشود.

 ژنراتور های گازسوز به دلیل اتصال به منبع گاز بی وقفه به ژنراتورهای دائم کار معروف هستند. از لحاظ فنی ژنراتور گازسوز دائم کار دارای موتورهایی با توان بالا و قدرت بسیار زیادی هستند . اسن ژنراتور ها  معمولا در مراکزی که نیاز به برق دائمی داشته باشند، همچون دیتاسنترها که همه روزه در سال فعال می باشند تا اطلاعات از دسترس خارج نشوند استفاده میشود.

مطالعه بیشتر : انواع دیزل ژنراتور

مطالعه بیشتر : عملکرد ژنراتور گازی

تفاوت ژنراتور دائم کار با دیگر ژنراتور ها

 معمولا ژنراتور دائم کار را برای منبع بی وقفه برق انتخاب می نمایند، یعنی در جایی که برق وجود ندارد استفاده میشوند. اما ژنراتور های معمولی را جهت برق اضطراری و به عنوان پشتیبان در مواقع نبود برق استفاده می شود.

یکی دیگر از تفاوت ها این ژنراتورها است که در ژنراتور دائم کار  اصطکاک بین قطعات زیاد می باشد اما در ژنراتور های دیگر این گونه نیست.

ژنراتور های گاز سوز به دلیل دائم کار بودن معمولا  از ۵۰ درصد توانی که دارند استفاده کنند، اما در ژنراتور های اضطراری تا ۷۵ درصد و در لحظه استارت تجهیزات از ۱۰۰ درصد توان آن ژنراتور استفاده می شود.

 اورهال در ژنراتور ها به دین معناست که دستگاه ها در اصطلاح به تنظیمات کارخانه برگشته میشوند. در ژنراتور های معمولی این ویژگی حدودا ۱۲۰۰ ساعت بوده. در ژنراتور دائم کار بستگی به طراحی موتور داشته اما به صورت حدودی در این نوع از ژنراتور ها بین ۱۰۰۰۰ ساعت اورهال می شود. البته این اعداد حدودی میباشند.

ژنراتور دائم کار گازوئیلی

دیزل ژنراتور در حالت معمولی با ۵۰ الی ۷۵ درصد توان به میزان ۸ الی ۱۲ ساعت  خروجی برق تولید میکند. در صورتی که اقدامات لازم همچون بالا بردن و تقویت کردن سیستم خنک کاری موتور های دیزلی بر روی موتور انجام شود ، می توانند این امکان را ایجاد کنند تا به عنوان ژنراتور دائم کار دیزلی یا گازوئیلی مورد استفاده قرار گیرند.

ژنراتور گازی دائم کار کوچک

ژنراتور گازی دائم کار کوچک در توان های زیر ۱۰ کیلووات تولید و عرضه می گردند. به این دسته از ژنراتور های کوچک موتور برق های گازسوز میگویند که معمولا به صورت تک فاز در بازار عرضه می شوند.

این ژنراتور گازی دائم کار کوچک معمولا در کارگاه های صنعتی که فشار گاز آنها ۱.۲ پوند می باشد، استفاده می گردد.

 

ژنراتور دائم کار خانگی

ژنراتورهای دائم کار خانگی گازی معمولا دارای توان های پایین تری هستند. اکثر این ژنراتور ها تک فاز بوده اما گاهی به صورت سه فاز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

ژنراتور دائم کار خانگی گازی دارای plc (Programmable Logic Controller ) می باشند که به معنای کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی یا برنامه پذیر می باشد.

پی ال سی ها به جای پنل های کنترلی قدیمی به کار برده میشوند که توسط سنسورها قادر به نظارت و فرماندهی به مدار می باشند. ژنراتور دائم کار خانگی گازی به دلیل فشار گاز که ۱.۲ پوند بوده، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت ژنراتور دائم کار

ژنراتور گازسوز دائم کار به دلیل تقاضای بالا  قیمت های نسبتا بالایی را در مقابسه با قیمت دیزل ژنراتور دائم کار دیگر دارد.شما میتوانید با مشاورین و متخصصین دیزل صنعت تماس گرفته و ژنراتور مناسب خود را خریداری کنید.

جهت مشاوره خرید ، نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت ژنراتور گازی با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت