هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

سیلندر موتور دیزل ژنراتور

هنگامی که دیزل ژنراتور روشن می شود، انرژی دستگاه راه اندازی خارجی برای چرخش میل لنگ مصرف می شود. با این حال، میل لنگ برای اطمینان از سوختن مخلوط هوا و سوخت در سیلندر نمی چرخد.

در حالت کلی سیلندر موتور دیزل ژنراتور ها از دو بخش سیلندر و سر سیلندر تشکیل شده است. سیلندر به یک محفظه ی توخالی از یک بلوک فولادی گفته می شود که به داخل آن سوراخ بوش گفته می شود که محل اصلی احتراق و تولید قدرت موتور در این نقطه قرار دارد هستند.

سیلندر موتور دیزل ژنراتور

معمولا دیزل ژنراتورهای دارای ۸ سیلندر به بالا آرایش و چیدمان آن ها در موتور به صورت خورجینی یا V شکل می باشد.

سیلندر خورجینی یا v دیزل ژنراتور
سیلندر خورجینی

علت خرابی سیلندر موتور دیزل ژنراتور

  • شاتون زدن و قفل شدن موتور
  • خشک و بدون روغن بودن موتور
  • واشر سوزاندن و تراش مداوم سیلندر
  • داغ کردن بیش از حد موتور در اثر بی آبی
  • داغ شدن موتور و سیلندر در اثر نبود تهویه مناسب
  • خرابی رینگ پیستون ها و زخم شدن دیواره سیلندر

نوشته های مشابه

وظیفه سیلندر موتور ژنراتور چیست؟

سیلندر موتور دیزل ژنراتور بعلت مواجهه با حرارت های بالای سوخت و ساز موتور در طراحی خود دارای منافذ و راهگاه هایی می باشد که با عبور آب از این مسیرها موجب خنک شدن دمای موتور می شود البته بسیاری از منافذ دیگر بلوک سیلندر ژنراتور برای سبک تر شدن وزن موتور طراحی و تعبیه شده است.

به دلیل سرعت کم، هوای فشرده در سیلندر در طول فرآیند تراکم، گرما را برای مدت طولانی به دیواره سیلندر پراکنده می کند و اتلاف گرما زیاد است که باعث می شود دمای پایان تراکم کمتر شود و هوا از طریق حلقه هوا نشت کند، نیز بیشتر است که آن را نیز کاهش می دهد.

ثانیاً وقتی سرعت کم است، پیستون پمپ تزریق سوخت با سرعت کم حرکت می کند، اتمیزه شدن سوخت خوب نیست و احتراق و سوختن آن آسان نیست.

شرایط برای اطمینان از احتراق اول دیزل ژنراتور:

۱. دمای پایان فشرده سازی سوخت باید بیشتر از نقطه اشتعال خود به خودی باشد (حدود ۲۷۰ درجه برای دیزل سبک).

۲. اثر اتمیزه شدن سوخت تزریق شده به سیلندر خوب است. این وضعیت تنها زمانی حاصل می شود که دیزل ژنراتور با سرعت معینی کار کند. حداقل سرعت برای یک احتراق را حداقل سرعت راه اندازی می گویند.

احتراق دیزل ژنراتور

پس از روشن شدن دیزل ژنراتور، مدار استارت روشن می شود و سیم پیچ جذب و سیم پیچ نگهدارنده رله برق می گیرند و نیروی مغناطیسی قوی ایجاد می کنند، هسته آهنی را برای حرکت به سمت چپ جذب می کنند و میله محرک را به حرکت در می آورند.

برای چرخاندن در اطراف محور پین برای ایجاد مش دنده با چرخ دنده حلقه چرخ لنگر. در همان زمان، از آنجایی که جریان سیم پیچ جذب از سیم پیچ موتور عبور می کند، آرمیچر شروع به چرخش می کند و چرخ دنده در طول چرخش برای کاهش ضربه حرکت می کند.

پس از کشیده شدن پینیون استارت، با چرخ چرخ فلایویل دیزل ژنراتور موازی می شود و دیزل ژنراتور شروع به چرخش می کند. هرچه دور موتور بیشتر باشد، سرعت راه اندازی بیشتر می شود، دیزل ژنراتور می تواند به تنهایی کار کند و فرآیند استارت نیز به پایان می رسد. پس از راه اندازی، دستگاه استارت به موقعیت اولیه خود باز می گردد.

اپراتور می تواند زمان های مختلف کنترل فرآیند دیزل ژنراتورها را تنظیم کند، از جمله زمان پیش گرم کردن یا پیش روغن کاری قبل از راه اندازی، زمان تاخیر شروع، حد شروع، محدودیت سرعت شروع، تاخیر در بیکاری.

این واحد یک محدودیت سرعت تنظیم شده برای محافظت در برابر روغن کم، راه اندازی های ناموفق متعدد، دمای بالا، حجم کم روغن و ولتاژ پایین باتری اتخاذ می کند. فرآیند روشن شدن به پایان رسیده و سیستم وارد حالت نظارت عادی می شود.

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت