نحوه محاسبه و تبدیل کاوا به کیلووات

 

یکی از موارد مهم در انتخاب دیزل ژنراتور مناسب باید توان مصرفی خود را بدانید. که برای اینکار نیاز به یک متخصص و کارشناس برق دارید. کارشناس برق با محاسبه‌ جریان برق مورد استفاده‌ شما و مواردی همچون محیط کاری، بررسی‌ تاسیسات، حداکثر شدت جریان برق، شرایط محیطی و در نظر گرفتن ولتاژ مورد نیاز برای ساختمان، بهترین دیزل ژنراتور موجود را به شما پیشنهاد خواهد داد.

قبل از خرید دیزل ژنراتور باید کارکرد حداقلی آن را بدانید. چون اگر توان کمتری خرید کنید، دچار مشکل میشوید و فشار زیادی به دستگاه ها شما وارد شده و عمر آنها کوتاه میگردد. و اگر توان بالاتری خریداری کنید. هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد و همچنین هزینه سوخت و تعمیر و نگهداری نیز بیشتر خواهد بود. برای اینکار ابتدا در یک لیست تمام محصولات برقی که دارید لیست کنید و از روی دفترچه‌ راهنما یا اعداد درج‌شده در لیبل هر دستگاه، مقدار توان مصرفی آن ها توان مصرفیشان را یادداشت کنید. باید توان مصرفی محاسبه شده همه‌ دستگاه ها برحسب واحد کیلووات و یا برحسب واحد کاوا باشند.

راهنمای خرید دیزل ژنراتور

با توجه به نوع کاربرد دیزل ژنراتور میتوان آن را به دو دسته زیر تقسیم نمود:

  • دیزل ژنراتور خانگیژنراتورهایی با ظرفیت ۵ KW الی ۵۰ KW
  • دیزل ژنراتور صنعتیژنراتورهایی با ظرفیت ۵۰ KW تا ۳۰۰۰ KW

همچنین دیزل ژنراتور با توجه به نوع کاربری به سه دسته زیر تقسیم میشوند:

  1. پرایم (Prime): این نوع دیزل ژنراتور می‌تواند به‌مدت حداکثر ۸ ساعت با ۹۰ درصد توان نامی کار کند. توان نامی یا اسمی۱۰ درصد کمتر از توان اضطراری میباشد.
  2. اضطراری (Standby):یک دیزل ژنراتور در بهترین شرایط محیطی، همچون ارتفاع از سطح دریا، ﺿﺮﯾﺐ ﻗﺪرت، فیلترهای غبارگیر و دمای محیط، حداکثر به‌مدت یک ساعت می‌تواند با توان اضطراری کار نماید.
  3. دائم کار (Continuous): این نوع دیزل ژنراتور که ۲۴ ساعته کار میکند، فقط با ۶۵ الی ۷۰ درصد توان نامی می‌تواند به کار خود ادامه دهد، زیرا با گذشت زمان دستگاه دچار افت عملکرد میگردد.

قبل از خرید، حتما ظرفیت دیزل ژنراتور را محاسبه  نمایید. دقت کنید توان مورد نیاز و مصرفی خود را ارزیابی و مقدار بالاتر از توانی که محاسبه نموده اید، در نظر بگیرید تا دیزل ژنراتور تحت فشار نباشد و بتواند به‌راحتی برق مورد نیاز شما را تامین کند.

نوشته های مشابه

نحوه محاسبه توان در انتخاب دیزل ژنراتور

بار الکتریکی جهت تعیین توان الکتریکی ژنراتور محاسبه میگردد. زیرا در صورت محاسبه نادرست، دیزل ژنراتور نامناسبی انتخاب میکنیم که با نیاز ما مغایرت دارد. بنابراین جهت محاسبه بار الکتریکی مصرفی باید لیستی تهیه کنیم که دستگاه ها در  دو دسته سه فاز و تک فاز تقسیم شده‌اند.

سپس، با توجه به برچسب یا پلاک درج شده روی دستگاه، جریان مصرفی هرکدام را براساس آمپر یادداشت کنید. برخی مواقع واحد برحسب آمپر نوشته نشده و به‌جای آن توان الکتریکی بر حسب اسب بخار (HP)، وات (W)، کیلووات (KW) یا کیلوولت آمپر (KVA) نوشته شده باشد. در این صورت با توجه به  فرمول‌های زیر میزان آمپر (A) مصرفی معادل هر یک را می‌توانید به دست آورید.

KW= HP x 0.74
KW= KVA x 0.8

برای مصرف کننده‌های تک فاز:

A= KW x 4.54

برای مصرف کننده‌های سه فاز:

A= KW x 1.8

 

بعد از جمع آوری اطلاعات ، مقادیر سه فاز و تک فاز را به‌طور جداگانه جمع کنید. سپس اعداد به‌دست آمده از حالت تک فاز را تقسیم بر ۳ و با مقدار بدست آمده از ۳ فاز جمع می‌کنیم. در نهایت مجموع اعدادی که حاصل میگردد، حداکثر شدت جریان (آمپر) مورد نیاز در سیستم برق سه فاز میباشد که دیزل ژنراتور باید آن را تامین کند.

حال باید آمپر را به کیلووات یا کاوا (کیلو ولت آمپر) تبدیل کنیم. که این توان دیزل ژنراتوری است که قرار است خریدای کنیم.

KW= A / 1.8
KVA= A / 1.44

فرمول‌‌ محاسبات توان و ظرفیت دیزل ژنراتور

  • تبدیل کاوا به آمپر (kva به amp) و برعکس به‌صورت تکفاز و سه فاز
  • تبدیل کاوا به کیلووات (kva به kw) و برعکس به‌صورت تکفاز و سه فاز
  • تبدیل اسب بخار به کاوا (hp به kva) و برعکس به‌صورت تکفاز و سه فاز
  • هر کاوا چند آمپر است؟
  • تبدیل کاوا به کیلووات

فرمول های محاسبه توان دیزل ژنراتور

۱KW= 1. 341÷ HP
۱HP= 1. 341* KW
۱KVA= 0. 8 ÷ KW
۱KW= 0. 8 * KVA
۱KVA= 1. 44 ÷ A
۱A= 1. 44 * KVA

لوازم مصرفیوات مصرفیمقدار توان برای کار کردن مداوم لوازم (KVA)مقدار توان برای راه‌اندازی لوازم (KVA)
کولر آبی۲۷۵-۱۰۰۰۰.۳۴-۱.۲۵۱.۳۶-۵
کولر گازی۲۰۰-۲۵۰۰۰.۲۵-۳.۱۳۱-۱۲.۵
فریزر۵۰۰۰.۶۳۲.۵۲
پمپ آب خانگی۲۷۵-۱۰۰۰۰.۳۴-۱.۲۵۱.۳۶-۵
کف شوی برقی۳۵۰۰.۴۴۱.۷۶
لامپ۲۵-۲۰۰۰.۰۳-۰.۲۵۰.۰۳-۰.۲۵
یخچال خانگی۳۰۰۰.۳۸۱.۵۲
چرخ خیاطی۶۰۰.۰۸۰.۳۲
بخاری برقی۲۰۰۰۲.۵۲.۵
تلویزیون۷۵-۲۰۰۰.۰۹-۰.۲۵۰.۰۹-۰.۲۵
ماشین لباسشویی۵۰۰-۳۰۰۰۰.۶۳-۳.۷۵۲.۵۲-۱۵

 

با حاصل‌ ضرب آمپر در ولتاژ، می‌توان میزان مصرف دستگاه‌ها را براساس وات محاسبه کرد.

با تهیه جدولی همچون جدول بالا و با استفاه از فرمول‌هایی که گفته شد، می‌توانید توان مصرفی تمام دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید را برآورد کنید تا دیزل ژنراتوری که میخرید، کمتر یا بیشتر از توان مصرفی مورد نیاز شما نباشد.

مجموعه دیزل صنعت (هلدینگ ققنوس) با داشتن بهترین کارشناسان و متخصصان با تجربه، صفر تا صد فرایند خرید تا راه اندازی و سرویس های دوره ای دیزل ژنراتور شما را برعهده می گیرد.

 

محاسبه اندازه دیزل ژنراتور

جهت مشاوره نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی ، خرید و قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت