هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

راهنمای راه اندازی اصولی دیزل ژنراتور

شرایط نصب و رعایت نکات ایمنی در هنگام راه اندازی یک دیزل ژنراتور تاثیری مستقیمی بر میزان راندمان کاری آن دارد. بسیاری از کارخانجات و صنایع با راه اندازی غیر حرفه ای دیزل ژنراتور خود ،سال ها با راندمانی پایین در حال بهره برداری ناقص از دیزل ژنراتور های خود می باشند.

و به دلیل راه اندازی دیزل ژنراتور غیر اصولی میزان راندمان با هزینه پرداختی تناسبی ندارد. در نتیجه ما اینجا هستیم تا در این مقاله راهنمای راه اندازی اصولی دیزل ژنراتور را آموزش دهیم.

دیزل ژنراتور چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که دیزل ژنراتور جهت تامین کل مصرف انرژی الکتریکی یا قسمتی از آن طراحی و انتخاب می شود.

باید با قطع شدن برق اصلی، دیزل ژنراتو راه اندازی شده و بعد از تولید ولتاژ ، خروجی ژنراتور به مصرف کننده وصل گردد، و با وصل شدن مجدد برق اصلی، برق ژنراتور قطع می شود و برق اصلی به مصرف کننده رسیده و در نهایت ژنراتور خاموش می گردد.

نحوه نصب و راه اندازی اصولی دیزل ژنراتور

یکی از مواردی که باعث افزایش طول عمر و افزایش بهره وری یک دیزل ژنراتورمیشود راه اندازی صحیح و درست دیزل ژنراتور است. بعنوان مثال، اگر محل قرار گیری دیزل ژنراتور تراز نباشد، لرزش های موجود در دستگاه موجب تاثیر نامطلوب در طول عمر قطعات نصب شده بر روی شاسی همچون تابلو کنترل و فرمان دیزل ژنراتور و یا هیتر  میگذارد.

مکان نصب دیزل ژنراتور

مکان نصب موتور باید بگونه ای باشد که انجام کارهای سرویس و نگهداری آن به آسانی صورت گیرد. در هنگام نصب باید دقت لازم را داشته باشیم تا از ورود آشغال، آلودگی و مواد خارجی به داخل سیستم های سوخت خنک کننده یا توربو شارژر جلوگیری کنیم.

همچنین قبل از وصل نمودن لوله ها و شلینگ های تغذیه موتور، آن ها را با هوای فشرده کاملا تمیز کنیم. در محل هایی که به طور مستمر گرد و غبار وجود دارد با از فیلتر های مخصوص هوا در دمپر های ورودی هوا تعبیه شود.

فونداسیون دیزل ژنراتور

جهت تراز کردن محل استقرار دیزل ژنراتورها باید فونداسیون اجرا شود و سپس دستگاه توسط لرزگیر های زیر شاسی به کف فونداسیون بولت کرد.

این کار سبب کاهش لرزش های ایجاد شده توسط موتور دیزلی به کل سیستم می گردد. در مقاله زیر تمامی اصول فونداسیون دیزل ژنراتور توضیح داده شده است.

فونداسیون دیزل ژنراتور

مطالعه بیشتر : فونداسیون دیزل ژنراتور

نحوه سوخت رسانی به دیزل ژنراتور

با توجه به این که گازوییل های موجود در بازار دارای آب و ذرات معلق هستند، نحوه صوخت رسانی بسیار اهمیت می یابد.

به دلیل اینکه آب و املاح به دلیل سنگینی ، همیشه در قسمت پایینی تانکر سوخت قرار می گیرند، هرگز شیر تانکر گازوئیل سوخت را از پایین ترین قسمت تانکر جهت مصرف دیزل ژنراتور نصب نکنید.

طراحی داکت خروجی رادیاتور دیزل ژنراتور

در صورتی که امکان خروجی هوای رادیاتور دیزل ژنراتور به فضای آزاد وجود ندارد باید جهت خروج هوای رادیاتور داکت مناسب تعبیه کرد.

طراحی و نصب صحیح داکت هوای خروجی علاوه بر اینکه بر روی خنک کنندگی موتور دیزل و یا ژنراتور گازسوز تاثیر میگذارذ، بر میزان صدای تولیدی فن نیز موثر است.

البته دقت کننید از دادن زوایای ناگهانی به داکت خروجی جلوگیری نمایید و هم چنین در صورت نیاز به تغییر زاویه داکت خروجی هوا این تغییر زاویه به صورت نرم تر طراحی و اجرا گردد.

جهت مشاوره خرید ، نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت