دیزل ژنراتور چیست؟ و معرفی برندهای دیزل ژنراتور

برندهای دیزل ژنراتور سال‌ها است که به عنوان مولدهای برق، وارد زندگی انسان شده‌اند. تقریباً تاریخ اختراع اولین مولد برق به زمان کشف انرژی الکتریسیته بر می‌گردد. با پیشرفت تکنولوژی، وسایل سنتی زیادی از زندگی انسان خارج شده‌اند و جای خود را به تکنولوژی‌های برتر داده‌اند، با این حال دیزل ژنراتورها همچنان تقریباً با همان ساختار پایه اولیه خود در میان ما وجود دارند و نقش اساسی بازی می‌کنند. در این مقاله برآن شدیم تا برندهای معروف این دستگاه‌های مهم را معرفی و بررسی کنیم.

دیزل ژنراتور 

دیزل ژنراتور همان در واقع نوعی مولد برق است. از دیزل ژنراتور برای تولید برق در مکان‌های دور افتاده استفاده می‌شود. البته مهمترین استفاده دیزل ژنراتورها در تأمین برق اضراری است. مراکز نظامی و بیمارستان‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که تقریباً همگی به یک یا چند دیزل ژنراتور مجهزند.

همان طور که از نام دیزل ژنراتور مشخص است، این دستگاه از دو قسمت اساسی تشکیل شده است. موتور دیزل و ژنراتور یا همان آلترناتور. البته تمام مولدهای برق فقط با گازوئیل کار نمی‌کنند. مولدهایی هم وجود دارند که از گاز شهری ویا بنزین برای تولید برق استفاده می‌کنند.

معمولاً دیزل ژنراتور، به صورت یکجا خریداری نمی‌شوند. روش خرید دیزل ژنراتور به این صورت است که شما باید با توجه به میزان قدرت مورد نیاز خود اقدام به خرید یک موتور دیزل و یک دستگاه ژنراتور بفرمائید. در این قسمت مشاوره با یک کارشناس خبره حتماً لازم است.

با این حال بهتر است شما با برندهای دیزل ژنراتور آشنایی مختصری داشته باشید. مسلماً این آشنایی برای انتخاب یک دیزل ژنراتور عالی، بسیار مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیزل ژنراتور

برندهای معروف موتور دیزل

شرکت‌های تقریباً زیادی در سراسر جهان حتی در کشور خودمان، ایران، اقدام به طراحی و ساخت موتورهای دیزل نموده‌اند. با این حال معروف ترین دیزل‌ها از قرار زیر هستند.

ولوو پنتا (Volvo Penta) از برند های معروف دیزل ژنراتور

این شرکت تقریباً ۱۵۰ سال است که به وجود آمده. کشور سوئد محل تولد آن است. این شرکت بیشتر به ساخت موتورهای دریایی شهرت دارد. همان موتورهایی که در وسایل نقلیه دریایی به کار برده می‌شوند. با این حال موتورهای دیزل آن، در دیزل ژنراتورها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این وجود دیزل ژنراتور ولوو پنتا توانسته مشتری خود را پیدا کند و امروزه از برندهای معروف دیزل ژنراتور به حساب می‌آید. رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA است. ( ولوو پنتا از بهترین دیزل ژنراتور های بین المللی می باشد )

کامینز (Cummins) از برند های معروف دیزل ژنراتور

شرکت کامینز در ایالات متحده قرار دارد. تاریخ تأسیس این شرکت به سال ۱۹۱۹ برمیگردد. از جمله مهمترین محصولات شرکت کامینز می‌توان به انواع سوخت رسان انژکتور، فیلتراسیون، سامانه‌های کنترل قدرت و دیزل ژنراتور اشاره کرد. بیش از ۶۰۰۰ نمایندگی فعال در سراسر جهان از برتری‌های این شرکت محسوب می‌شود.

برای مثال در ایران شرکت رویان صنعت نمایندگی این شرکت را به عهده دارد. دیزل ژنراتور کامینز گستره وسیعی از قدرت را داراست. ۱۰ kVA تا حتی ۳۰۰۰ kVA بازه ای است که می‌توان در آن دیزل ژنراتور کامینز مناسب را پیدا کرد. این نشان می‌دهد که محل استفاده این دیزل ژنراتور می‌تواند از خانه‌های مسکونی تا صنایع بزرگ گسترده باشد. ( کامینز نیز از بهترین دیزل ژنراتور های جهان صنعت می باشد )

پرکینز (Perkins) از برند های معروف دیزل ژنراتور

سابقه شرکت پرکینز به حدود ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. فرانک پرکینز را می‌توان به عنوان مؤسس این شرکت به شمار آورد. این شرکت اولین موتورهای دیزل با دور بالا را اختراع نمود. فرانک پرکینز بعد از آن شش بار دیگر رکورد سرعت موتورهای دیزل خود را شکست.

سرعت بالا در دیزل ژنراتور باعث بالارفتن بازده می‌شود. همین امر دیزل ژنراتور پرکینز را بر سر زبان‌ها انداخت. دیزل ژنراتور پرکینز را می‌توان از ۱۰ kVA تا ۲۰۰۰ kVA سفارش داد.

کاترپیلار (Caterpillar) از برند های معروف دیزل ژنراتور

سال ۱۹۲۵ بود که شرکت کاترپیلار با ادقام دو شرکت تأسیس شد. این شرکت را می‌توان از بزرگترین شرکت‌های دنیا به حساب آورد. سهام این شرکت در بورس‌های بزرگ بین الملل معامله می‌شود. ( کاترپیلار را می توان به جرات گفت از بهترین دیزل ژنراتور های جهان صنعت می باشد )

شرکت کاترپیلار موتور دیزل و ژنراتور موجود در دیزل ژنراتور را خودش طراحی می‌کند. همین باعث شده که موتور دیزل و ژنراتور در دیزل ژنراتور کاترپیلار از هماهنگی خوبی برخوردار باشند.

گستره قدرت دیزل ژنراتورهای کاترپیلار بیشتر در مقادیر بالا هست. به همین دلیل برای مصارف خانگی و شرکت‌های کوچک مناسب نیست. ۳۰۰ تا تا بیشتر از ۸۰۰۰ kVA گستره‌ای است که می‌توان در آن بهترین دیزل ژنراتور کاترپیلار را یافت.

لوول (Lovol)

لوول یک شرکت چینی است ولی محصولات آن با برندهای جهانی رقابت می‌کند. این شرکت کمتر از سی سال است که به وجود آمده ولی قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول آن، باعث شده از سراسر جهان مشتری داشته باشد. دیزل ژنراتور لوول را می‌توان در گستره ۲۰ تا حدود ۲۰۰ kVa یافت. این نشان می‌دهد برای مصارف خانگی و صنایع کوچک انتخاب مناسبی است.

بنز (Benz)

تقریباً کسی نیست که شرکت بنز و محصولات آن را نشناسد. این شرکت در زمینه ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین فعال است. ساخت موتور دیزل برای استفاده در دیزل ژنراتور بنز از دیگر فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌آید. در حال حاضر این شرکت کشور ما را تحریم کرده ولی یک شرکت ایرانی اقدام به مهندسی معکوس این محصول نموده است. شما می‌توانید دیزل ژنراتور بنز ساخت شرکت موتور سازان ایران را در بازه قدرت ۲۰ تا ۱۰۰ kVA خریداری نمائید ما در مقاله دیزل ژنراتور چیست مختصرا در این مورد توضیح دادیم.

دیزل ژنراتور

برند های معروف دیزل ژنراتور کدامند؟

برای داشتن یک دیزل ژنراتور شما باید در کنار انتخاب یک موتور دیزل مناسب، یک ژنراتور یا همان آلترناتور مناسب هم خریداری کنید. در ادامه برخی از معروف ترین برندهای ژنراتور را برای شما معرفی می‌کنیم.

استمفورد (Stamford)

شرکت استامفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس به وجود آمده است. از محصولات این شرکت می‌توان به ژنراتور و کمپروسور هوا اشاره نمود. ژنراتورهای استمفورد در کنار یک موتور دیزل پرقدرت می‌تواند بسیار خوب عمل کند و بازده خوبی از خود نشان دهد. گستره قدرت : ۸ تا ۲۲۰۰ kVA

مکالته (Meccalte)

ژنراتورهای مکالته را می‌توان از بهترین برندهای این عرصه به شمار آورد. این شرکت حدود ۷۰ سال است که به طراحی و ساخت ژنراتور مشغول بوده و در این مدت توانسته به دانش طراحی ژنراتور با بازده بالا برسد. شرکت مکالته در فرانسه واقع است. گستره قدرت: ۵ تا ۷۰۰ kVA

لینز (Lenz)

لینز یک شرکت ایتالیایی است که کار خود را در سال ۲۰۰۲ آغاز نموده است. این شرکت در این مدت کم توانسته به سرعت پیشرفت نموده و گواهینامه‌های بین المللی بسیاری را دریافت کند. ژنراتور و آلترناتور های لینر از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند انتخاب خوبی باشند. گستره قدرت: ۲۰ تا ۸۰۰ kVA

خلاصه مطلب

اطلاعاتی که در مقاله دیزل ژنراتور چیست ارائه گردید، می‌تواند به شما در سفارش یک دیزل ژنراتور مناسب از دیزل صنعت کمک کند. با این حال قبل از سفارش دیزل ژنراتور حتماً با کارشناسان متخصص دیزل صنعت مشاوره نمایید. دیزل صنعت با کارشناسان مجرب و با تجربه می‌توانند بهترین مشاوره‌ها را به شما ارائه دهد.

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت