دیزل ژنراتور یا ژنراتور بنزینی

بین ژنراتور های دیزلی و ژنراتور بنزینی، رقابت سختی وجود دارد. هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای مجموعه ای با توجه به کاربردش نوع خاصی استفاده میشود.
هم برای تامین برق مسکونی و هم برای کسب و کار ، هر دوی این دستگاه ها می توانند نیروی مورد نیاز را تامین کنند.

برای انتخاب مناسب بهتر است ابتدا تفاوت های دیزل ژنراتور یا ژنراتور بنزینی و مزایا و معایب دیزل ژنراتور با ژنراتور بنزینی هر کدام را بشناسیم.

مطالعه بیشتر : دیزل ژنراتور چیست؟

تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور بنزینی

نوع اشتعال

در سیلندر موتور بنزینی، مخلوطی از سوخت و هوا با شمع مشتعل می گردد. در موتورهای دیزلی، این مخلوط با حرارت تولید شده در اثر فشرده سازی مشتعل می شود.

سایز

ژنراتور های بنزینی در اندازه کوچکتری نسبت به انواع گازوئیلی تولید میشوند.

طول عمر

ژنراتورهای بنزینی برای تولید سطوح توان مورد نظر، تحت فشار قرار می‌گیرند، ولی ژنراتورهای دیزلی می‌توانند همان وات را راحت تر تولید کنند و فشار کمتری بر عملکرد داخلی آن ها وارد می گردد.
علاوه بر این، ویژگی های خود روان کنندگی سوخت دیزل نیز به طول عمر ژنراتور دیزلی کمک می نماید.

هزینه

دیزل در مقایسه با بنزین، سوخت گران تری دارد. با این حال دیزل ژنراتورها با وجود تفاوت در برچسب قیمت سوخت، نسبت به ژنراتورهای بنزینی کارآمدتر میباشند.

ایمنی

بنزین نسبت به  گازوئیل فرارتر است و در جایی که مشاغل و صنایع مقدار قابل توجهی سوخت را حمل و ذخیره می کنند، گازوئیل همیشه گزینه ایمن تری میباشد. بنابراین خرید ژنراتور دیزلی ایمنی بیشتری را نسبت به نوع بنزینی داشته، زیرا خطر انفجار ندارند.

تعمیر و نگهداری

ژنراتورهای بنزینی معمولا به دمای بالاتری نسبت به دیزل ژنراتورها می‌رسند که منجر به افزایش میزان سایش و پارگی قطعات میشود.  در نتیجه تعمیر و نگهداری برای دیزل بنزینی بیشتر هزینه بر خواهد بود.

تولید برق

ژنراتورهای دیزلی کارآمدتر از ژنراتورهای بنزینی میباشند. هنگامی که نسبت تراکم دو نوع ژنراتور را با هم مقایسه می کنید، این امر مشهود است. یک موتور بنزینی دارای نسبت تراکم بین ۸:۱ تا ۱۲:۱ است در حالی که نسبت تراکم موتورهای دیزلی از ۱۴:۱ تا ۲۵:۱ متغیر میباشد.

کار در هوای سرد

موتور دیزلی شمع ندارد. فشرده سازی هوا در سیلندر سوخت را می سوزاند و احتراق را شروع می نماید.  درنتیجه راه اندازی در هوای سرد برای دیزل ژنراتور دشوار است، اما می توان این مشکل را با استفاده از شمع برای کمک به افزایش دور موتور برطرف نمود. ولی موتورهای بنزینی بدون توجه به آب و هوا به راحتی روشن می شوند.

مطالعه بیشتر : نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

مزایا و معایب دیزل ژنراتور و ژنراتور بنزینی

مزایای دیزل ژنراتورها 

  1. دیزل ژنراتورها اغلب در شرایطی مورد استفاده قرار میگیرند که استفاده مداوم از نیروی پشتیبان یا جایگزین نیاز باشد، مانند سایت‌های ساختمانی، کشاورزی، و  مجموعه های صنعتی که تقاضای زیادی برای برق دارند.
  2. دارای هزینه تعمیر و نگهداری کم.
  3. بهره وری سوخت آن ها بالا می باشد.
  4. دوام و ماندگاری دیزل ژنراتورها بالا است.
  5. یک منبع تغذیه مداوم هستند.

دیزل ژنراتور

مزایای ژنراتور بنزینی

  1. ژنراتورهای بنزینی زمانی گزینه مناسبی هستند که در آن برق جایگزین یا پشتیبان به ندرت یا به طور موقت استفاده می گردد.
  2. به راحتی در دسترس میباشند.
  3. قیمت ژنراتورهای بنزینی کمتر بوده و در طیف وسیعی از مدل ها و محدوده قیمتی عرضه می گردند.
  4. دودهای دی اکسید کربن مضر کمتری تولید می نمایند.

موتور-برق-بنزینی

معایب دیزل ژنراتور

  1. ژنراتورهای دیزلی بسته به مدت زمانی که ژنراتور مدام کار می کند، گازهای مضر زیادی تولید می کنند.
  2. هزینه تعمیر بیشتری نسبت به دیگر انواع ژنراتور ها دارند.
  3. سر و صدای زیادی نسبت به دیگر ژنراتورها دارند.

معایب ژنراتور بنزینی

  1. امکان انفجار آن ها بالا می باشد.
  2. راندمان کمتری نسبت به دیگر دستگاه ها دارند.

 

ژنراتور بنزینی بخرم یا دیزلی؟

حال که با تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور بنزینی آشنا شدیم قصد  خریدداریم.ا کثر مشاغل صنعتی از ژنراتورهای دیزلی بیشتر از ژنراتورهای بنزینی استفاده می نمایند، با این حال، پاسخ به این سوال که کدام بهترین است وابسته به نیازهای شما، کارکرد ژنراتور و مدت زمان فعالیت آن دارد. برای استفاده های تجاری سنگین، به دلیل نیازهای برق، ویژگی های ایمنی و اجزای سازنده، هزینه و فرکانس تعمیر و نگهداری و چندین مورد دیگر، ژنراتور های دیزلی توصیه می شوند.

با این حال، برای مصرف کنندگانی که می خواهند یک ژنراتور بخرند تا مطمئن باشند که برق پشتیبان در خانه برای لوازم خانگی دارند، ژنراتور بنزین گزینه بهتری است.

جهت مشاوره خرید، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ )

دیزل ژنراتور با ژنراتور بنزینی

دیزل ژنراتور با ژنراتور بنزینی

یک دیدگاه در دیزل ژنراتور یا ژنراتور بنزینی

  1. پینگ بک: اجزای ژنراتور گازی | اجزای تشکیل دهنده ژنراتور گازسوز |دیزل صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت