هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

مقایسه دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور ولوو

شرکت ولوو یکی از بهترین شرکت های جهان در زمینه ارائه انواع دیزل ژنراتور میباشد، از جمله مشخصات محصولات این برند می‌توان به ظرفیت بار فوق‌العاده و همچنین راه‌اندازی با کمترین دردسر اشاره نمود.

در مقابل دیزل ژنراتور کامینز وجود دارد که از جمله بهترین موتورهای سنگین دنیاست و به دلیل مرغوبیت عالی به رقیب‌ اصلی دیزل ژنراتورهای ولوو تبدیل گردیده.

دیزل ژنراتور چیست؟

زمانی که مشکل قطعی برق در سازمان ها، بیمارستان ها و کارخانجات بروز میکند، نیاز به دیزل ژنراتور ها مطرح میشود. دیزل ژنراتور که با عنوان جِن سِت دیزل (Genset Diesel) نیز شناخته می‌شود ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی جهت تولید انرژی الکتریکی میباشد. این نوع دستگاه در برندهای مختلفی در بازار دیده می‌شود که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به دیزل ژنراتور کامینز ، ولوو، پرکینز، لوول، و … اشاره نمود. که ما در ادامه به مقایسه دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور ولوو میپردازیم.

دیزل ژنراتور ولوو

این نوع دیزل که توسط یک شرکت سوئدی تولید می‌شود در سال ۱۹۰۷ راه‌اندازی شده است. دیزل ژنراتور ولوو از بخش بسیار مهمی به نام ECU برخوردار است که وظیفه‌ مهمی در دستگاه خواهد داشت. به طور کلی از وظایف دیزل ژنراتور ولوو می‌توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

– تنظیم و دور موتور به همراه پاشش سوخت

– شکل‌گیری تغییر در ولتاژ سوزن‌های انژکتور

– مدیریت و حفاظت موتور دیزل

بیشترین کاربرد این نوع دیزل ژنراتور در معادن، بیمارستان‌ها و صنایع نفت و گاز است. در واقع ممکن است در عملیات استخراج معادن نیاز به چنین دستگاه‌هایی باشد. از مزیت‌های دیزل ژنراتور ولوو تأمین بیش از ۷۰ درصد نیروی کل مورد نیاز در عملیات‌های معدن است. از طرفی در بیمارستان‌ها نیز نیاز مبرم به دستگاه‌هایی است که با برق فعالیت می‌کنند که قطع شدن لحظه‌ای آن‌ها نیز می‌تواند برای بیماران مشکل‌ساز شود.

نوشته های مشابه

دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور کامینز برند آمریکایی است که و در صورت قطعی برق می‌توان از آن برای مواقع و صنایع مختلف استفاده کرد. این برند در حدود ۲۰ قرن سابقه‌ فعالیت دارد و در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورها دارای نمایندگی بوده.  با توجه به کیفیت محصولات کامینز در اکثر موقعیت‌ها بکارگیری خواهد شد. از ویژگی‌های این نوع دیزل ژنراتور می‌توان به قدرت بسیار عالی آن اشاره کرد. همچنین موتورهای دیزلی کامینز از ظرفیت‌های ۱۰ کاوا تا توان خروجی ۵هزار وجود دارند و قابل استفاده هستند.

از مهم‌ترین مدل‌های این دستگاه نیز می‌توان به دیزل ۱۱۰ کاوا ۶BTA5.9G5 و دیزل ۹۰۰ کاوا QSK23G3 اشاره نمود. قیمت در نظر گرفته شده برای انواع دیزل ژنراتور Cummins همچون دیزل ژنراتور ولوو به موارد زیادی بستگی دارد که از جمله می‌توان به ظرفیت خروجی، محل تولید، محل کوپل دیزل ژنراتور، کیفیت و توان دستگاه‌ها اشاره کرد.

مقایسه دیزل ژنراتور کامینز و ولوو

دو دیزل ژنراتور کامینز و ولوو از تفاوت‌هایی برخوردار هستند که می‌توان آن‌ها را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. مثلا برای این دو نوع دیزل مهم‌ترین مواردی که اختلاف این دو دستگاه را مشخص می‌کند شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تفاوت در قدرت اسب بخار در مدل‌های مختلف
  • تفاوت در قدرت اضطراری
  • حجم سیلندر و ظرفیت مخزن روغن
  • میزان مصرف سوخت
  • ظرفیت خنک‌کننده موتور که عامل مهمی برای سلامت دستگاه میباشد
  • ظرفیت مخزن سوخت

معرفی دیزل صنعت

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه نیاز به هر یک از دستگاه‌های دیزل ژنراتور دارید کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته، تا از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت