تابلو کنترل سنکرون دیزل ژنراتور

از تابلو سنکرون بمنظور تامین برق بیشتر توسط ژنراتور از طریق بالا بردن توان و یا ارتقا دادن ژنراتور های موجود و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و کنترل بهینه توان خروجی دستگاه استفاده میگردد.

تابلو سنکرون امکان سنکرون کردن دو یا چند دیزل ژنراتور با هم را که مجهز به سیستم گاورنور و یا ECU برای موتورها و همچنین سیستم کنترل اتوماتیک ولتاژ AVR میباشند را فراهم می کند.

فواید سنکرون کردن دیزل ژنراتور یا مزایای سنکرون کردن (پارالل)

 هزینه مناسب: ممکن است خرید چند دیزل ژنراتور کوچک هزینه کمتری نسبت به یک دیزل ژنراتور بزرگ داشته باشد.

 فضای کمتر: اگر فضای کمی دارید و نیاز به یک دیزل ژنراتور بزرگ باشد می توان از چند دیزل ژنراتور کوچک استفاده نمود.

 مدیریت بر اساس نیاز : مثلا اگر مصرف مورد نیاز شما ۲۰ مگاوات باشد بزرگترین ژنراتور موجود، جوابگوی نیاز شما نخواهد بود، میتوانید دو یا چند دیزل ژنراتور را بدین منظور با هم موازی کنید.

امکان توسعه : در یک کارخانه یا یک واحد صنعتی زمانی نیاز به اضافه کردن بار می باشد. می توان سیستم سنکرون را متناسب با گسترش تقاضای بار، به شکلی طراحی نمود که بتوان دیزل ژنراتورهای دیگیری را در آینده به آن اضافه کرد.

تعمیر و نگهداری آسان : در صورتی که یکی از دیزل ژنراتورها نیاز به سرویس داشته باشد فقط دیزل ژنراتور مورد خراب از دور تولید خارج میشود و دیگر دیزل ژنراتورها می توانند شبکه را تامین کنند.

امکانات تابلو سنکرون ژنراتور دیزلی

  • استارت دستی ژنراتور
  • استارت اتوماتیک ژنراتور
  • تنظیم پارامتر های ژنراتور با کیبورد یا نرم افزار
  • نمایش ولتاژ برق شهری
  • نمایش فرکانس برق شهری
  • نمایش ولتاژ ژنراتور
  • نمایش فرکانس ژنراتور
  • حفاظت تکمیلی در مقابل عواملی چون:پارامترهای الکتریکی، مکانیکی، موتور و ژنراتور
  • قابلیت افزودن ورودی آنالوگ
  • قابلیت افزودن ورودی دیجیتال
  • جهت اتصال انواع سنسور ها همانند: دمای آب، فشار روغن، دور  موتور و …

تابلو پارالل دیزل ژنراتور

تابلو پارالل دیزل ژنراتور امکان اتصال دو یا چند منبع تولید برق به یکدیگر و یا یا برق شهر را دارد.

در این حالت امکان تقسیم بار بین دیزل ژنراتور ها جهت انعطاف پذیری بیشتر سیستم وجود دارد.

تابلو پارالل امکان استفاده از Soft Transfer ( برگشت برق بدون قطعی در سیستم  ) را به ما خواهد داد.

سنکرون چند ژنراتور با هم و با برق شهری

جهت سنکرون کردن ژنراتورها برای هر دیزل ژنراتور، یک کنترلر جهت کنترل عملکرد دستگاه در حالت سنکرون و یک کلید GCB برای آن و جهت کنترل کلید برق شهر نیز یک MCB مخصوص آن در نظر گرفته می شود که دستگاه ها در حالت سنکرون می توانند به صورت دستی و اتوماتیک راه اندازی گردند.

  • حالت دستی: در این حالت دستگاه ژنراتور برق، توسط اپراتور روشن گردیده و دستگاه در ابتدا با فرمان اپراتور کلید GCB‌ را بر روی باس بی‌برق می بندد، سپس دستگاه های بعدی پس از فرمان بسته شدن GCB از طرف اپراتور و بعد از برقراری شرایط سنکرون با باس بالا دستی از طریق فعال شدن موتورهای کنترل ولتاژ و فرکانس می کنند و سپس یک به یک کلید GCB آنها بسته خواهد شد. در صورت سنکرون با برق شهری باید کلید MCB بسته باشد، که در این صورت دستگاه ها با باس مشترک عملیات سنکرون را انجام می دهند و سپس کلید بسته می شود.
  • حالت اتوماتیک: دراین حالت در هنگام قطع یا ناپایداری برق شهر، کنترلر برق شهر ورودی System Start/Stop را فعال نموده و دستگاه ها همزمان روشن شده و پس از پایداری آن ها یک به یک کلید GCB خود را بر روی باس بی برق می بندد و سپس باقی دستگاه ها با انجام عملیات سنکرون کلید خود را می بندند. در صورت بازگشت برق شهر، ابتدا دستگاه ها با برق شهری سنکرون شده و سپس یک به یک از حالت سنکرون خارج و پس از طی زمان خنک کاری، خاموش می گردند.

سنکرون چند ژنراتور با هم و با برق شهری

نوشته های مشابه

تقسیم بار بین دیزل ژنراتورها (Load Sharing)

بعد از سنکرون شدن دستگاه ها با هم Loop  کنترل تقسیم بار (Load Sharing) و راکتیو (VAR Sharing) شروع به کار نموده و نسبت به توان نامی هر دستگاه، بار مصرفی بین آن ها تقسیم می گردد. این حلقه ها توسط ارتباط CAN بین کنترلرها با همدیگر مرتبط می شوند و به این صورت از میزان بار دریافتی و همچنین از وضعیت دیگر کنترلرها مطلع می گردند.

مدیریت توان بین دیزل ژنراتورها (Power Management)

با استفاده از مدیریت توان در کنترلرها می توان روشن و خاموش کردن دستگاه ها را بر اساس تقاضای بار تنظیم و تعریف کرد.

این سیستم امکان سنکرون کردن ۲ الی ۳۲ دستگاه با توان های مختلف و حتی سازندگان متفاوت را فراهم می سازد. این نوع تابلو کنترل دیزل ژنراتور، شامل تعریف دستگاه ها براساس توان مورد نیاز و یکسان سازی ساعت کار نیز می گردد . که این امر در بهینه سازی استفاده از دستگاه ها با حداقل تعداد و حداکثر بازدهی را نیز فراهم می کند.

برش بار در ساعات اوج مصرف و براساس دیماند (Peak Sharing)

در برخی از ساعات روز ممکن است اوج مصرف یا پیک مصرف باشد که در این حالت هزینه برق مصرفی چند برابر حالت عادی محاسبه می گردد. جهت رفع این مشکل در حالت سنکرون با برق شهر، در کنترلر تابلو حالت peak sharing تعریف می شود که در صورت نیاز دستگاه و یا دستگاه ها، برای ساعات اوج مصرف برق، با برق شهر پارالل شده و پس از گذشتن از اوج مصرف مجددا کنترلر تابلو، بار را به برق شهر باز می گرداند و دستگاه ها از مدار خارج می گردند.

قیمت تابلو کنترل سنکرون

فروش انواع تابلو کنترل سنکرون، مشاوره خرید، نصب و راه اندازی، راهنمایی، مشخصات فنی، خدمات پس از فروش و جهت استعلام قیمت تابلو کنترل پارالل دیزل ژنراتور و یا خرید، با کارشناسان فروش دیزل صنعت در تماس بگیرید.

جهت مشاوره خرید ، نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

2 دیدگاه در تابلو کنترل سنکرون دیزل ژنراتور

  1. نوبرزاده says:

    سلام یه تابلو چنج اور که خروجی آن تابلو برق وصله چطوری میشه تنظیم کرد که فقط قسمت های خاص در زمان روشن بودن دیزل استفاده کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت