هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

برندهای معروف موتور و آلترناتور در دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی جهت تولید انرژی الکتریکی میباشد. از دیزل ژنراتور جهت تولید برق در مکان‌های دور افتاده استفاده میگردد. مهمترین کاربرد دیزل ژنراتور ها تأمین برق اضطراری است. بنابراین مراکز نظامی و بیمارستان‌ها از دیزل ژنراتورها جهت جلوگیری از قطعی برق مجهز به چندین دیزل ژنراتور میباشند.

همانطور که قبلا هم گفتیم دیزل ژنراتور تشکیل شده از موتور دیزل و ژنراتور یا همان آلترناتور است. دیزل ژنراتورها، به صورت یکجا خریداری نمی‌شوند جهت خرید دیزل ژنراتور شما باید با توجه به میزان قدرت مورد نیاز خود اقدام به خرید یک موتور دیزل و یک دستگاه ژنراتور کنید.

بنابراین لازم است حتما با یک کارشناس خبره مشاوره کنید. ولی بهتر است با برندهای معروف موتور و آلترناتور در دیزل ژنراتورها بیشتر آشنا شوید.

برندهای معروف موتور و آلترناتور در دیزل ژنراتورها

برندهای معروف موتور دیزل

شرکت های زیادی از جمله خود ایران اقدام به طراحی و ساخت موتورهای دیزل کرده اند. ولی معروف ترین برندها به شرح زیر میباشد.

پرکینز (Perkins)

موتور پرکینز ساخت کشور انگلیس میباشد. سابقه شرکت perkins به حدود ۱۰۰ سال قبل برمی گردد.  شرکت پرکینز اولین موتورهای دیزل با دور بالا را اختراع کرد. سازنده پرکینز بعد از آن شش بار دیگر رکورد سرعت موتورهای دیزلی خود را شکست. سرعت بالا در دیزل ژنراتور پرکینز موجب بالارفتن بازده می‌شود. همین امر سبب شد دیزل ژنراتور پرکینز بر سر زبان‌ها باشد. دیزل ژنراتور پرکینز قایل سفارش در توان های ۱۰ kVA تا ۲۰۰۰ kVA میباشد.

Pekins

کامینز (Cummins)

شرکت Cummins در ایالات متحده قرار دارد. از جمله مهمترین محصولات این شرکت می‌توان به انواع سوخت رسان انژکتور، فیلتراسیون، سامانه‌های کنترل قدرت و دیزل ژنراتور اشاره نمود. دیزل ژنراتورهای کامینز گستره وسیعی از قدرت را دارا میباشد. ۱۰ kVA تا  ۳۰۰۰ kVA بازه ای میباشد که می‌توان در آن دیزل ژنراتور کامینز مناسب را پیدا کرد. که این اعداد نشان دهده محل استفاده این دیزل ژنراتور از خانه‌های مسکونی تا صنایع بزرگ گسترده میباشد.

دیزل ژنراتور کامینز

کاترپیلار (Caterpillar)

 شرکت کاترپیلار از بزرگترین شرکت‌های دنیا به حساب می آید.  شرکت کاترپیلار هم موتور دیزل و  هم ژنراتور موجود در دیزل ژنراتور را طراحی می‌کند. همین امر موجب شده که موتور دیزل و ژنراتور در دیزل ژنراتور کاترپیلار دارای هماهنگی خوبی باشند.

۳۰۰  تا بیشتر از ۸۰۰۰ kVA گستره‌ای است که می‌توان در آن دیزل ژنراتور کاترپیلار را یافت.دیزل ژنراتورهای کاترپیلار به دلیل مقادیر بالا برای مصارف خانگی و شرکت های کوچک مناسب نمیباشند.

ژنراتور گازی Caterpillar

ولوو (volvo)

دیزل ژنراتور ولوو ساخت کشور سوئد میباشند.دیزل ژنراتورهای شرکت Volvo Penta دارای مصرف سوخت پایین و در نتیجه دارای آلایندگی کم میباشند. از جمله مزیت موتور های ولوو وجود ECU بر روی موتور دیزل می باشد. این دیزل ژنراتور ها دارای OEM رسمی ترکیه هستند. رنج قدرت موتورهای ولوو بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA است.
volvo

بنز (Benz)

این شرکت معروف در زمینه ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین فعال میباشد. این شرکت همچنین موتور دیزل برای استفاده در دیزل ژنراتور بنز را در جمله فعالیت‌های خود قرار داده است.شما می‌توانید دیزل ژنراتور بنز ساخت شده توسط شرکت موتور سازان ایران را در بازه قدرت ۲۰ تا ۱۰۰ kVA خریداری کنید.

برندهای معروف ژنراتور

همانطور که گفتیم بخش دیگر دیزل ژنراتور ، یک ژنراتور یا همان آلترناتور میباشد. در ادامه برخی از معروف ترین برندهای ژنراتور را معرفی میکنیم.

استمفورد (Stamford)

شرکت استامفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس فعالیت میکند. از جمله مهمترین محصولات این شرکت می‌توان به ژنراتور و کمپروسور هوا اشاره کرد. ژنراتورهای استمفورد در کنار یک موتور دیزل پرقدرت می‌تواند بسیار خوب عمل نماید و بازده خوبی نشان دهد. گستره قدرت استمفورد:   ۸ تا ۲۲۰۰ kVA

مکالته (Meccalte)

ژنراتورهای مکالته را می‌توان از بهترین برندهای این عرصه حساب کرد. این شرکت حدود ۷۰ سال است که به طراحی و ساخت ژنراتور مشغول است و همچنین دارای دانش طراحی ژنراتور با بازده بالا میباشد.  گستره قدرت مکالته: ۵ تا ۷۰۰ kVA

لینز (Lenz)

لینز یک شرکت ایتالیایی میباشد که کار خود را در سال ۲۰۰۲ آغاز کرده است. این شرکت در این مدت کم به سرعت پیشرفت کرده و گواهینامه‌های بین المللی بسیاری را دریافت نموده است.  آلترناتورهای این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند و می‌توانند انتخاب خوبی باشند. گستره قدرت لینز : ۲۰ تا ۸۰۰ kVA

حرف آخر

حال که با برندهای معروف موتور و آلترناتور در دیزل ژنراتورها بیشتر آشنا شدید، می‌تواند یک دیزل ژنراتور مناسب را به کمک متخصصین انتخاب کنید. شرکت دیزل صنعت با کارشناسان مجرب و با تجربه می‌توانند بهترین مشاوره‌ها را به شما ارائه نماید.

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

 

2 دیدگاه در برندهای معروف موتور و آلترناتور در دیزل ژنراتورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت