هر آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

باس داکت Busduct چیست؟

باس داکت Busduct به کانال هایی گفته میشود که دارای باس هستند. باسداکت از دو کلمه باس و داکت تشکیل شده است که باس به صورت شینه مسی یا آلومینیومی میباشد و داکت به کانال هایی گفته میشود که باس داخل آن قرار میگیرند.

باس هادی جریان الکتریکی است و انتقال برق را برعهده دارد. جریان همان معنای انرژی است برای ما گه این انرژی درون  داکت قرار میگیرد.

باسداکت

اهمیت استفاده از باس داکت چیست؟

باس داکت Busduct یک روش یا سیستم مدرن است که جایگزین سیستم کابل کشی سنتی میباشد. در کابل کشی ما از تجهیزات زیادی مثل سینی کابل ، ساپورت سینی کابل و تابلوهای توزیع ورودی استفاده میکنیم. سینی کابل ها و باسداکت دو سیستم مختلف میباشند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. سینی کابل ها و دیگر تجهیزات که باعث اشغال فضا و افزایش تلفات میگردد.

در عوض باسداکت دارای مزایای زیر میباشد:

  • نیاز به زمان نصب و راه اندازی کمتر
  • با وجود اینکه ما با جریان بالا کار میکنیم، اتلاف و اختلاف پتانسیل نخواهیم داشت.
  • اشغال فضای کمتر

کاربرد باس داکت ها :

کاربرد باس داکت Busduct همانطور که توضیح دادیم، انتقال برق از درون داکت ها با باس میباشد که میتوانیم در ساختمان های مسکونی، اداری، کارخانجات صنعتی و … از آن استفاده کنیم.

در واقع هر جا که میخواهیم یک کار مدرن با تلفات کم و فضای کمتر برای برق رسانی داشته باشیم از باس داکت استفاده میکنیم. ما برای خروجی دیزل ژنراتور، ترانسفورماتور و تابلوهای برق میتوانیم از باسداکت استفاده کنیم.

باس داکت Busduct

مزایای استفاده از سیستم برق رسانی باس داکت

از مزایای استفاده از باسداکت به رساندن تلفات به کمترین خد ممکن و کمتر کردن فضای اشغال شده میتوان اشاره کرد. باس داکت های EAE  دارای تاییدیه از Virlab اسپانیا که مقاوم در برابر زلزله میباشد و دارای تاییدیه از VDE آلمان که مقاوم در برابر حریق تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد میباشد است.

این باس داکت های EAE دارای باس داکت های دفنی نیز میباشند که اگر ما در یک پروژه ای بین سوله ها فاصله داشته باشیم و نخواهیم که از ستون برای انتقال باس هایمان استفاده کنیم براحتی میتوانیم از باس داکت های دفنی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

نحوه انتخاب نوع باس داکت:

همانطور که گفتیم در باس داکت ما با جریان سروکار داریم، پس برای انتخاب نوع باس داکت باید مقدار آمپراژ مصرفی دستگاه هایمان در داخل کارخانه با مصرفمان در داخل ساختمان مسکونی یا اداری را داشته باشیم. تا بتوانیم توسط آن نوع باس داکت را انتخاب کنیم.

بعنوان مثال باس داکت ها دارای طبقه بندی آمپراژی هستند بین ۱۰ تا ۶۰۰۰ آمپر و ما بر اساس مصرفمان نوع باس داکت را انتخاب میکنیم.

نحوه اتصال باسداکت :

باسداکت ها برای ورودی و خروجی دارای tap in و tap off می باشند. برای اینکه دستگاهمان دارای مانور باشد میتوانیم از تابلو برق استفاده کنیم که باسداکت ها مستقیم وارد آن میشوند و از تابلو توسط  کابل انشعاب به دستگاه میدهیم. ولی اگر جای دستگاه ثابت خواهد ماند میتوانیم مستقیما باس داکت را وارد دستگاه کنیم.

یک خط تولید را در نظر بگیرید، داخل خط تولید چند دستگاه با مقدار آمپراژ مصرفی متفاوت داریم، زمانی که از باس دارکت استفاده کرده ایم. سطح مقطع باس داکت ها در داخل سالن بعد از هر انشعاب برای مصرف دستگاه کمتر می شود. و از هر انشعاب دستگاه مقدار آمپراژ مصرفی خود را خواهد کشید.

جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت، نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی باسداکت با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

یک دیدگاه در باس داکت Busduct چیست ؟ کاربرد باسداکت ؟

  1. پینگ بک: سیستم باسداکت چیست؟| باس داکت (Busduct ) | دیزل صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت