نیروگاه دیزلی ۵ مگاواتی دورنا باتری

در راستای قطعی های پی در پی برق صنایع شرکت دورنا باتری پایا جهت پیوسته نمودن تولید خود، خواستار نیروگاه دیزلی از مجموعه فرین سگال ققنوس شدند.

ازاین رو پس از بررسی های فنی مهندسی، بازدید و ارائه پیشنهادات فنی، مالی و نقشه های مورد نظر در تمامی زمینه های اجرای پروژه ۵ مگاواتی در دو فاز اجرایی کلید خورد. که قرار بر این شد که سوله مورد نظر تخصیص داده شده توسط شرکت دورنا از صفر تا صد اجرایی در عرض ۳ ماه تبدیل به یک نیروگاه گردد.

تیم اجرایی شرکت ققنوس و شرکت دورنا باتری در این مدت توانستند فاز ۱ نیروگاه را در زمان مقرر به اتمام رسانده و با موفقیت به بهره برداری برسانند.

اقدامات  اجرایی شرکت ققنوس، با همکاری شایان نفرات فنی شرکت دورنا به این شرح میباشد :

 

ابتدا سوله تخصیص داده شده توسط دورنا باتری برای نیروگاه با نقشه های دقیق عمرانی که شامل: دیتایل کانال کشی جهت عبور کابل های فشار ضعیف، محل قرارگیری تابلوهای فشار متوسط mv  و کانال های آن ، مجموعه کابل های فشار متوسط و ضعیف ، محل سکوهای دیزل ژنراتور ها ، ترانسفورماتورهای قدرت و سایر ملزومات که عملیات عمرانی دربر داشت، به صورت جز به جز طراحی گردید. پس از این مرحله، تاییدیه فنی را جهت اجرا کسب نمودیم وعملیات عمرانی در مرحله اجرا قرار گرفت.

پس از برش بتن سطح موجود و خاکبرداری کانال ها طبق نقشه های ارائه شده، تمامی سطوح کانال ها و سکوها به صورت بتن مسلح اجرا گردید.

برش جهت آماده سازی فونداسیون

خاکبرداری جهت اجرای کانال

پس از اتمام عملیات عمرانی و تاییدیه مهندس ناظر عمران، نیروگاه به مرحله تجهیز تابلو، ترانس و دیزل ژنراتور رسید.

اجرای فونداسیون

کابل کشی فشار متوسط بصورت دفنی

کابل کشی فشار متوسط

که لازم به ذکر است این نیروگاه دارای تابلو فشار متوسط ۱۴ سلولی میباشد. که طراحی این تابلو جامع با در نظر گرفتن دو عدد برق ورودی از شبکه، ۵ دیزل ژنراتور، و یک سلول solar  توسط کارشناس ارشد فنی شرکت ققنوس انجام شده و تاییدیه فنی را دریافت نموده که پس از ساخت این تابلو جامع، جایگذاری و فیکس گردیده و در محل مورد نظر قرار گرفت و سپس ترانسفورماتورهای قدرت نیز بر روی شاسی مورد نظر قرار گرفته و در آخر دیزل ژنراتورها همراه با باکس های فشار ضعیف (این باکس ها شامل شینه های استاندارد و کلیدهای فشار ضعیف اتوماتیک میباشد) روی سکو اجرا شده جایگذاری و نصب گردید.

فیکس کردن تابلوهای فشار متوسط

آماده سازی تابلو فشار متوسط

کانال های ورودی هوا و خروجی های اگزاست و خروجی رادیاتورنیز تعبیه شدند و برای سنکرون سازی جهت تمامی سناریوهای سنکرون، یک تابلو سنکرون کامل و جامع با ۸ عدد برد کنترلی AGC150 DEIF ساخت و در مکان از پیش تامین شده قرار گرفت.

پس از جایگذاری تمامی ملحقات و ملزومات و عملیات اجرایی این نیروگاه به مرحله سینی کاری و کابل کشی رسید.

با توجه به این که تمامی کانال های ارتباطی جهت کابل کشی های فرمان و قدرت همراه با شاسی های لازمه در مرحله عمرانی طراحی و اجرا گردید. کلیه این کابل های نامبرده شده اعم از کابل های MV  انتقالی از پست پاساژ اداره برق و کابل های داخلی MV و کابل های فشار ضعیف و فرمان W ارتباطی پس از سینی کاری و لدرکشی به طور کامل اجرا و پس از وصل به تجهیزات قدرت و در همه کانکشن های موجود مورد اسمبل قرار گرفته شدند.

جایگذاری ترانس

کانکشن ترانس

نقشه های فرمان تمامی تابلو فرمان از جمله تابلو MV و سنکرون مورد ازبیلت قرار گرفت. پس از انجام این امور در عرض تنها ۱۲ ساعت تابلو ۲۰ کیلوولت برقرار و تست شده و بدون هیچ گونه خطایی برق کارخانه وصل گشته تا توانستیم کلیه سناریوهای سنکرون برای این نیروگاه  را اجرا نماییم.

جایگذاری دیزل ژنراتور

نصب دیزل ژنراتور

در نهایت مرحله پایانی که سنکرونایسینگ بود هم با موفقیت به پایان رسید. ناگفته نمایند که پس از بهره برداری از این پروژه موفق و به واقعیت رسیدن طرح توجیهی و پیوسته شدن تولید کارخانه، منجر به خرداری مجدد کارفرما و شروع  فاز ۲ این نیروگاه شد.

سنکرون دیزل ژنراتور

نیروگاه دیزلی دورنا باتری

 

دورنا باتری

 فروش دیزل ژنراتور با برندهای معتبر در مجموعه دیزل صنعت

جهت مشاوره خرید ، نحوه نصب و راه اندازی، راهنمایی، گارانتی و مشخصات فنی و استعلام قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان دیزل صنعت تماس بگیرید. (۳۳۳۵۹۸۱۸ – ۰۴۱ ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس با دیزل صنعت